Jó, FPA, máš pravdu, já si to pletl s FPV na Boeingu, sorry
No právě že MAPt je bod, kde bys měl nejpozději zahájit postup nezdařilého přiblížení, ale pokud letiš "klasicky", tak s DA/DH (decision altitude/height) nemá zas tolik společného. Ono se to u VOR DME jmenuje MDA/MDH (minimum descent altitude/height) a funguje to tak, že klesáš klesáš, až se do této slavné MDA dostaneš a v ní potom rovně letíš dál, až do bodu MAPt a v něm se teprve rozhoduješ. Proto se to jmenuje tak jak se to jmenuje - je to jen nejnižší možnost kam můžeš vyklesat, ale vlastní rozhodnutí provádíš v závislosti na MAPt (obvykle daném třeba DME), nikoliv v závislosti na nějaké výšce. Ohledně výšky se rozhoduješ u přesných přiblížení - třeba nezjnámější ILS, kde letíš, klesáš, a v momentě kdy se dotkneš DA, tak se musíš ihned rozhodnout, žádné vodorovné letění a čekání na DMEčko.
Proto mi přijde špatně nastavovat nějakou DH u VOR DME přiblížení, jelikož tam jaksi DA/DH není, a situace, kdy mi letadlo řekne "minimums" při dosažení nějaké výšky mě donutí k tomu se rozhodnout k provedení GA daleko dříve, než doletím do vlastního bodu MAPt, kde se opravdu teprve rozhodnout musím...
To je to, co jsem myslel - snad už víš, co chci napsat, nějak mi to dneska nejde srozumitelně vysvětlit
PB |
|