FlightSim.CZ   Reklama  
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je sobota 4. 1. 2025, svátek má Diana Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Kdo řídí při T/O? Jeden příspěvek | Celý strom
Kdo řídí při T/O?   27. 8. 2012 / 14:01
Mike2811
Ani by psát nemohl, za to by ho nejspíše zavřeli do blázince nebo do vězení - podle příčetnosti...

Tam je otázka, jak rychle se to otočení provede - jde o to, jestli se podaří přenést boční přetížení pneumatiky přes její trakční mez, pokud se to podaří dřív, než začne nějak výrazně zatáčet, tak je vyhráno - pneumatika se bude chovat jako při smyku / brždění, ztratí velkou část tření a letadlo se bude dál hrnout původním směrem. Riziko je ve dvou věcech - pokud bude natočení celkem malé - odhadem tak do 60-70°, tak by se mohla pneumatika znova chytit, ale to by měly ustabilizovat aerodynamické prvky letadla. Nad nějakých 85° už naopak hrozí, že se pneumatika nebude vůbec otáčet a bude to působit jako brzda (což dělá i u nižších úhlů, ale méně) a je tam jediný problém, příďový podvozek na nic takového není konstruovaný, mohl by se zlomit...

Auto je složitější, protože má v poměru k váze větší styčnou plochu a navíc je konstruováno naopak - s přibývající rychlostí se zvyšuje přítlak, nikoliv vztlak a také podvozek obecně je na takové chování konstruován... Nicméně chovat by se to mělo dost podobně. Poslat auto do sudů sice není tak nemožné, ale obvykle je to způsobeno spíše nějakou překážkou než samotnou přilnavostí pneumatiky...

Tolik moje teoretické bláboly na základě středoškolské fyziky a pozorování aut, kdykoliv a kdekoliv...
 
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
MZAK
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2025 FlightSim.CZ