Jen drobně z praxe - na suché dráze i zatáčení pedály dokáže při rozjezdu spolehlivě rychle dostat letadlo mimo dráhu a i drobné výchylky se projeví hodně prudkou změnou směru. Držet to rovně je někdy větší dřina, než zatáčet. Je to nutné - pedály musí stačit na udržení na dráze při vysazení motoru, což je HODNĚ velká síla ze strany, speciálně pokud ten běžící musí dál běžet na vzletový výkon. Navíc tomu od určité rychlosti pomáhá směrovka.
NWS je v tomhle ještě dramatičtější, ale zase díky rychlosti otáčení příďáku a maximální výchylce ztratí mnohem rychleji trakční schopnosti. Což je pak hodně velký problém třeba na mokré dráze, nebo nedej bože kontaminované - tam se rychlý zásah volantíkem taky vůbec nemusí projevit na změně směru putování letadla s příslušnými důsledky. Ostatně nedávno tuším i tady bylo pár videí s trochu nepovedeným lineup, kdy jel příďák bokem... |
|