Neurčuju ani přesný postup, ani chybu, ani nedělám striktní závěr. Jen vím, a za tím si stojím, že ten vítr, jaký ten den (v Pardubicích) byl, tedy nejvyšší hodnota toho dne 050/12G23, dle historie METARů, není pro letadlo téhle kategorie nic, kvůli čemu by se měla hledat omluva na přibití příďáku či kozla či podfouknutí. Ani kdyby to bylo 20G35. Na slova "akosi ma to podfůklo", jak nejeden letec okecával zmršená přistání na ATR, jsem alergickej. Je to jen výmluva na špatnou techniku pilotáže. A bohužel, přesně jak se tu psalo před týdnem, máme jaksi tendenci Rusy omlouvat. Stát se to může, vymlouvat se nesmí. A třeba se k tomu sami ti letci postavili čelem a omluvy pro to tu hledáme jen my na Péráku.
Mimochodem, v zájmu objektivity musím říct, že bych se k tomuhle nejen nevyjadřoval, kdyby se tu neobjevovaly teorie "o podfouknutí", ale dokonce jsem včera dost důrazně rozmlouval kamarádovi, reportérovi jednoho odborného periodika, aby o tomhle druhém kozlu psali a rozmazávali ho, jak asi chtěl autor jedné z fotografií, který jim to jako správný papparazzi poslal |
|