FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je středa 27. 11. 2024, svátek má Xenie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 Jeden příspěvek | Celý strom
Třídění souborů a detaily 2   25. 5. 2012 / 20:50
Létající Čestmír
Díky za reakci. Řeknu svůj pohled
„1. Představa že GE Vám poskytne s větším zvětšením více informací je mylná.“
Pokud se bavíme o současném projektu, který používá Zoom 16, tak tohle jsem ani tak neměl namysli. Jde o to, že ty zdrojové obrazy na Googlu nejsou až tak kvalitní. Při přiblížení letadlem na 150m nad zemí jsou vidět následky vysoké komprese a to se bavíme o formátu JPG. Takže pokud by se použilo např. Zoom 16 (original) a převedlo se to zpět na „Zoom16“ (tím myslím zmenšení obrazů), tak ve výsledku se odstraní některé neduhy, které jsou v tom Zoom 16 (original). Mám pocit, že ta komprese se u Googlu pohybuje kolem 60% (jpeg), ale pro scenérii se mi jeví jako nejlepší kvalita 70% (resample) což se jeví jako lepší kvalita. Zkrátka, neduhy které jsou v originálních zdrojích Googlu lze odstranit jenom tím že vezmeme kvalitnější zdroj.

„Musíte mít prostředek,kterého výstupem jsou obří bmp soubory, protože pro jakékoliv další zpracování je bgl soubor k ničemu. Neexistuje možnost jej převést zpět do bmp, protože způsob jak je obraz zakódován zatím nikdo nerozluštil.“
Ale já nepracuju s bgl souborama, ale se zdrojema. Nepotřebuju luštit bgl soubor, když mám bmp soubor a vím kam ho mám umístit. Nevím jestli vám něco říká resamle.exe ale google má na svém webu komfortně umístěné všechny infromace, které pro vytvoření scenérie potřebuju

„Nelze také použít vámi navržený postup s kml soubory, protože nad ČR Vás GE velmi rychle vyrazí ze stahování “.
Tak tady se vám přiznám, že vám nerozumím. Soubory jde stahovat i nad ČR.

O tom prostředku SASPlanet jsem ještě neslyšel a neznám to. Ale zase tak moc to nepotřebuju, protože soubory bmp si z ČR umím stáhnout dvě různými způsoby (ale nepočítám klikání na mapu a ukládání ani používání printscreenu haha). Tím ale nechci říct, že by SASPlanet byl špatný...

Počet čtverců... Nevím ale jak velké ty čtverce jsou, myslíte zdrojové jpeg? No a víte že tomu i věřím? Zoom 19 je opravdu slušné rozlišení. Ta plocha co jste zabral odpovídá to aspoň ploše jednoho okresu? Možná to záleží i na rychlosti stahování. Máte vysokorychlostní internet? Ty dva dny to jste jel přes noc nebo jen přes den? Spíš než počet souborů ta doba je děsivá

„po umístění 3d objektů bude jiné rozlišení stejně překryto a nevýznamné.“
Můžete to více rozvést co tím myslíš? Čím bude překryto? Myslíte autogenem? Jo, to máte částečně pravdu, pokud by tam měl být autogen baráků tak to nemá smysl. Má smysl ale přidat stromy. Také má smysl, že jsou vidět silnice a další věci, které autogen přece nepřekryje. Nebo mi něco uniká? Má smysl tam dosadit takové viditelné objekty jako věže a věžáky, vysílače. Vodu tam opravdu nechci. Voda na texturách mi příjde věruhodnější než ta z FSX, i když tam nejsou odrazy slunce a mraků. Ty silnice by mě zajímaly kvůli provozu aut, ale pokud by to znamenalo zrušit fototextury silnic tak to by se mi nelíbilo. Upřednostňbuji realističtější vzhled silnice než reálný provoz na něm.

To co následuje jsem psal když jsem začal tuto odpověď. Asi to navazuje na druhý odstavec.
A týká se to mého pohledu na ty velikosti souborů a zpracování fototextur. Nejsou v tom zahrnuty noční textury. Mimochodem noční textury jste udělal nebo získal jak?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------

„Další zvětšování nemá smysl protože zádné nové objekty nepřibývají, jen ty původní jsou větší (jto jen digitální zoom)“
Pokud uvažujeme o větším rozlišení obcí do budoucna, tak to by přeci nebylo zas tak špatné moci se proletět tak nízko, že uvidíš více detailů. Je tam přece více pixelů. Např. Rodinný dům nemuse mít velikost střechy 15x15 pixel, ale 60x60, auto nebude 5x5 ale 20x20. Samozřejmě že toto je vidět jen při nízkém průletu nad zemí pod 120 m. Myslím že hlavní by byla ta ostrost těch „objektů“, aut, baráků, lepší barvy. Ještě jsem to nezkoušel, ale je to teoretická úvaha.

„Musíte mít prostředek,kterého výstupem jsou obří bmp soubory, protože pro jakékoliv další zpracování je bgl soubor k ničemu.“
Zase - pokud se bavíme jen o kvalitě textur a o tom převodu z vyšší velikosti na menší, tak to lze provést s jpegéčkama. Dejme tomu, že bychom jen posunuly kvalitu jpeg na 80%.
Pokud se ale bavíme o větším rozlišení, tak to máte pravdu. Ale zase takto vysoké roulišení se týká pouze osídlených částí, což je jen polivina celé ČR.

Počítám s tím že LODy zpracuju odděleně. LOD 5-12 nezabírá mnoho, ale pro vytvoření těchto souborů potřebuji mít všechny zdrojové data BMP ze Zoomu 16 pohromadě. Tj. Těch 100GB. Pak chci zkompilovat jednotlivé okresy a ty asi budou muset být rozděleny samostatně na LODy 13 , 14 a 15. Anebo je spojit jako LODy 13,14 a LOD15. Musel bych ještě vyzkoušet jak na sebe jednotlivé vrstvy navazují a co to bude dělat za letu těsně nad zemí. Ještě jsem totiž nezkoušel letět textury kde byl pouze LOD15, takže nevím v jaké výšce se ty textury začnou zobrazovat. Doufám že v malé.

V případě že budu chtít někdy doplnit vyšší rozlišení, tak se jen doplní LOD15 a nemusí se kompilovat všechno. To nakompilování lze tedy dělat po okresech. Jeden okres jen s obcemi zabírá u Zoomu 16 max. kolem 150-180MB. Je 22 sektorů a každý má kolem 800-1000MB. Ale když bereme jenom obce tak to má polovinu, protože se jedná o poloviční plochu nebo méně. Ten jeden okres tedy dělá max 576GB zdroje bmp. Takže po zkompilování jednoho okresu je možné ty bmpčka zase vymazat.
 
Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 - Létající Čestmír Zobrazit celý strom27. 03. 12 v 22:13
Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 pro FSX - Létající Čestmír Zobrazit celý strom28. 03. 12 v 00:23
Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 pro FSX - neotryx Zobrazit celý strom28. 03. 12 v 02:11
Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 pro FSX - Létající Čestmír Zobrazit celý strom28. 03. 12 v 10:36
Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 - Zbyněk Zobrazit celý strom29. 03. 12 v 01:58
Nový projekt VFR ČR 1.0 a VFR ČR 2.0 - Létající Čestmír Zobrazit celý strom29. 03. 12 v 10:00
Jak je tomu s LODy a kvalitou textur - Létající Čestmír Zobrazit celý strom31. 03. 12 v 23:23
Třídění souborů a detaily 2 - Létající Čestmír Zobrazit celý strom29. 03. 12 v 15:21
Třídění souborů a detaily 2 - fotrous Zobrazit celý strom25. 05. 12 v 19:05
Třídění souborů a detaily 2 - Létající Čestmír Zobrazit celý strom25. 05. 12 v 20:50
Znáte nějakého programátora? - Létající Čestmír Zobrazit celý strom29. 03. 12 v 20:11
Znáte nějakého programátora? - Lejzy Zobrazit celý strom30. 03. 12 v 08:02
Znáte nějakého programátora? - Cesmina Zobrazit celý strom01. 04. 12 v 07:49
Znáte nějakého programátora? - Létající Čestmír Zobrazit celý strom01. 04. 12 v 10:07
Znáte nějakého programátora? - Cesmina Zobrazit celý strom01. 04. 12 v 10:24
Znáte nějakého programátora? - Hermann Zobrazit celý strom01. 04. 12 v 08:28
Ještě by bodla pomoc - Létající Čestmír Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:03
Ještě by bodla pomoc - happypetr Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:14
Obrázek tam je - Létající Čestmír Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:27
Obrázek tam je - Pan Letadlo Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:36
Obrázek tam je - Létající Čestmír Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:39
Obrázek tam je - Pan Letadlo Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:45
Obrázek tam je - Létající Čestmír Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:46
Obrázek tam je - Pan Letadlo Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:52
Tady to máte - Létající Čestmír Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 16:02
Ještě by bodla pomoc - Algy Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:24
Ještě by bodla pomoc - Létající Čestmír Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:36
Ještě by bodla pomoc - Algy Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:47
Ještě by bodla pomoc - Létající Čestmír Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 15:51
Ještě by bodla pomoc - Létající Čestmír Zobrazit celý strom08. 04. 12 v 17:16
Dotaz na FS Earth Tiles - Gunterr Zobrazit celý strom07. 05. 12 v 11:01
Dotaz na FS Earth Tiles - Létající Čestmír Zobrazit celý strom25. 05. 12 v 17:15
Dotaz na FS Earth Tiles - Gunterr Zobrazit celý strom25. 05. 12 v 17:30
Dotaz na FS Earth Tiles - fotrous Zobrazit celý strom25. 05. 12 v 19:30
Tvorba scenérií s vysokým rozlišením Zoom 18 a více - jaké máte zkušenosti? - Létající Čestmír Zobrazit celý strom25. 05. 12 v 17:48
Tvorba scenérií s vysokým rozlišením Zoom 18 a více - jaké máte zkušenosti? - fotrous Zobrazit celý strom25. 05. 12 v 19:25
Tvorba scenérií s vysokým rozlišením Zoom 18 a více - jaké máte zkušenosti? - Létající Čestmír Zobrazit celý strom25. 05. 12 v 21:06
VWAC
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ