| | Tvorba scenérií s vysokým rozlišením Zoom 18 a více - jaké máte zkušenosti? 25. 5. 2012 / 17:48 | |
| | Zdárec,
jsou tady nějací lidé, kteří dělají scenérie ve vysokém rozlišení?
Zajímalo by mě kolik zabírá scenérie, když je udělaná v hodně dobré kvalitě pouze fototextury.
Pomiňme nyní přepočty na cm2/m a vezměme jako měřítko mapy google.
Google má rozlišení rozdělené na úrovně zoomu:
Zoom 16 ve kterém dělám scenérii VFR ČR HR
http://khm0.google.cz/kh/v=111&src=app&x=35386&s=&y=22203&z=16&s=G
Zoom 17
http://khm0.google.cz/kh/v=111&src=app&x=70772&s=&y=44406&z=17&s=Ga
Zoom18
http://khm1.google.cz/kh/v=111&src=app&x=141543&s=&y=88814&z=18&s=Gal
Zoom18 3D
http://khm1.google.com/kh?v=56&src=app&x=141543&y=101191&z=18&s=Gali°=0
Zoom 19
http://khm1.google.cz/kh/v=111&src=app&x=283087&y=177627&z=19&s=
Zoom 19 3D
http://khm0.google.com/kh?v=56&src=app&x=283086&y=202382&z=19&s=°=0
Zoom 20
http://khm0.google.cz/kh/v=111&src=app&x=566172&y=355256&z=20&s=Gali
http://khm1.google.cz/kh/v=111&src=app&x=566173&y=355256&z=20&s=Galileo
Zoom 20 3D
http://khm1.google.com/kh?v=56&src=app&x=566173&y=404764&z=20&s=Gal°=0
http://khm0.google.com/kh?v=56&src=app&x=566172&y=404764&z=20&s=°=0
Zoom 21
http://khm1.google.cz/kh/v=111&src=app&x=1132345&y=710512&z=21&s=Gal
http://khm0.google.cz/kh/v=111&src=app&x=1132346&y=710512&z=21&s=Galile
Zoom 21 3D
http://khm1.google.com/kh?v=56&src=app&x=1132345&y=809529&z=21&s=Gali°=0
http://khm0.google.com/kh?v=56&src=app&x=1132346&y=809529&z=21&s=Galileo°=0
Tak by mě zajímalo kolik by mohli zabírat zdroje ve formátu jpeg, pokud bych se rozhodl udělat nějaké město v ještě vyšším rozlišení. Zdroje bmp na ČR zabírají podle výpočtů něco kolem 100GB (spíš 100 ). Jpeg jsou proti tomu podstatně menší. Kvalita komprese JPEG u googlu, tipuju na 60-70, možná 75%.
Vyvstává otázka zda by se vyplatilo vzít jako zdroj soubory s větší kvalitou (např. Zoom 18) a převést je (zmenšit), takže by ve výsledku byla lepší kvalita a bylo by to bez loga protože to se převodem ztratí.
Další otázka je jestli by někdo byl ochoten se podílet na projektu tím, že by stahoval a uchovával zdroje na svém počítači. Stahování pomocí programu, který používám a pomocí proxy se stáhne cokoliv.
Výpočet potřeb na místo na disku... BMP soubory mají celkem 100GB pro zoom 16, soubory jpeg jsou 11,755x menší... dejme tomu 8.5Gb v kvalitě 60%... Zoom 17 tedy 34 GB, Zoom 18 tedy 136 GB, 544 GB pro Zoom 19 a Zoom 20 to už je přes 2TB.
Takže je otázka jestli by někdo chtěl jít to toho, že by poskytl HW na převod dat. Např. převést data původně ze Zoomu 20 na Zoom 18, což je ve výsledku solidní kvalita přijatelná pro hru.
A nemluvím o tvorbě celé scenérie v tomto rozlišení, ale pouze o osídlených částech. |
| |
|