Dlouho jsem se rozhodoval zda se zapojit do této diskuze. Mám vždy respekt k těm, kteří se chtějí pustit do scenerie, protože na jedné pracuji již přes rok. Proto chci odvážlivcům dát pár informací.
1. Představa že GE Vám poskytne s větším zvětšením více informací je mylná. Fota na GE jsou vlastně takové vrstvy získané vždy z prakticky konstantní výšky nad terénem. Ta nejnižší vrstva
je zhruba z 2000 stop, tedy cca 650 m. Další zvětšování nemá smysl protože zádné nové objekty nepřibývají, jen ty původní jsou větší (jto jen digitální zoom). Jak tedy získat tuto nejnižší vrstvu.
Musíte mít prostředek,kterého výstupem jsou obří bmp soubory, protože pro jakékoliv další zpracování je bgl soubor k ničemu. Neexistuje možnost jej převést zpět do bmp, protože způsob jak je obraz zakódován zatím nikdo nerozluštil. Nelze také použít vámi navržený postup s kml soubory, protože nad ČR Vás GE velmi rychle vyrazí ze stahování. Protože jsem vyzkoušel vše co začíná na FS(X) bez úspěchu, hledal jsem něco co nesouvisí s FS ani FSX, ale pro účely digitálních map nebo GPS. Takže Vám mohu sdělit, že jediný spolehlivý způsob je použít prostředek využívající ukládání malých čtverců do vlastní Cache paměti a jejich další zpracování. Tento prostředek se jmenuje SASPlanet.
2. Moje scenery je malá. Má strany o délce cca 30 km a zahrnuje Hradecko nahoře od Hořic po Rozkoš a dole od Bohdanče po Vysoké mýto. Přesto, že jde pouze o 900 km čtverečních, počet čtverců které bylo nutné získat byl 149500. Získávání zabralo zhruba 2 dny (při zoom 19, což odpovídá LOD17). Plochu mám rozdělenu na 6x6 pracovních čtverců, kažy z nich pak obsahuje 6x5 (a kousek) autogenových čtverců.
3. Dělat zvlášť města a zbytek je nesmysl, protože po umístění 3d objektů bude jiné rozlišení stejně překryto a nevýznamné.
4. Protože o dalších vrstvách (noc, rostlinstvo, voda, silnice, autogenové domy, knihovní objekty)
zatím neuvažujete nechám si to napříště. Přidávám i obrázek (aby jste mi věřili, že to opravdu dělám), ale upozorňuji, že jeho zvětšování je k ničemu (to město v pozadí je rozpracovaný HK)
5. Na závěr jen zajímavosti: Bmp pracovního čtverce 850 MB, BGL čtverce i s nocí a vodou 110 MB,
počet automaticky vytvořených agn domů 65000, počet ručně doplněných stromů - ani se neptejte.
No nějak jsem se rozepsal, ale pokud bude chtít s něčím poradit, ozvěte se. Je hodně lidí, kteří by rádi lítali nad známou krajinou, ale málo těch ochotných proto kromě stažení něco udělat.
|
|