No, nechtěl bych se pouštět do nějakých slovních půtek, ale dneska je to, podle mě úplně jedno. Kompresní poměry se od dob "rumunů" kapku změnily. Navíc je dobré rozlišit benzín od diesela a jak jsem chtěl už dříve napsat, můžeš pořád zařazovat zpátečku, prostě proto, že ji chceš zamknout.
Pokud motor roztočíš opačně, než jak má běžet, tak to sice jde, ale musíš točit ty. Nic hezkého to ale asi neudělá (vezměte jenom to, že to cucne z výfuku a foukne do filtru).
Nic méně takové motory se kdysi dělali na jakémsi motocyklu (dvoutakt!). Byla to jakási potvora se sajdou a tímto způsobem se couvalo. Tuším, že ta motorka měla na levé rukojeti řízení předstihu a ve vhodné poloze se motor roztočil opačně. Ale je to spíš rarita. |
|