Naprosto!
Jsem rád, že na západě už se na to pomalu přichází, u nás k oblevě snad brzy taky dojde. Asie a Střední východ k tomu, zdá se, ještě musí urazit dlouhou cestu. Na druhou stranu musím říct, že ani u ČSA, ani u TVS mě nikdy nikdo (jako kapitána) neomezoval v tom, abych lítal v ruce dle libosti. Jako F/O to bylo horší, mnohdy záleželo na náladě konkrétního kapitána.
Mimochodem existuje jedna věta, na kterou jsem naprosto alergickej, neboť se jedná o totální bullshit (často však vyslovovaný těmi, kteří dopravák nikdy neřídili): "dopravní letadla nejsou dělaná na to, aby se s nimi létalo v ruce, jestli si chceš zalítat, choď do aeroklubu"
A výsledky zde konečně máme: LOSS OF CONTROL
Jo a mimochodem, neříkám to rád a neříká se mi to snadno, protože jsem hodně aktivní letec malých letadel a plachtař, ale téměř neexistuje spojitost mezi tím, jestli a jak někdo plachtí, či létá malá éra, a jak létá s velkými. Bys koukal, kolik zdatných plachtařů a "malých letců" se drží beranů velké mašiny jako prase kost a naopak, kolik pilotů, kteří naposledy letěli malé éro při zkoušce CPL, odepne autopilota a zaletí to v ruce jak z partesu.
Vše, na čem záleží, je totiž aktuální vylétanost na konkrétním typu (či kategorii) letadla |
|