Tak tady si buď nerozumíme, nebo si nechceme rozumět, nebo mluvíme každý o něčem jiném.
Co popisuješ, jsou známé fakty, které poukazují na to, jaký je rozdíl mezi létáním s lehkými, pomalými VFR letadly a s dopravákem. Jenže nic z toho samo o sobě není důkazem toho, že létání s malými letadly je pro praxi na velkých nebezpečné (to, že se tobě někdy něco takového stalo, ještě nedokazuje obecnou platnost). Spíš, pokud někdo letí s dopravákem, a chová se u toho jako s malým érem, svědčí o nedostatečném výcviku (byť se jeho Training record hemží slovutnými školami, výcvikovými centry a cizojazyčně znějícími jmény kurzů).
Naopak, pokud jsi správně vycvičený, letíš s érem tak, jak zákon káže, a přidáš k tomu něco z toho, co jsi zmínil (přiměřeně, jako koření), neuděláš špatně.
To, co mám na mysli těmi nemnoha negativními návyky, které si může přinést letec z malého do velkého éra, jsou spíš konkrétní body:
- snaha při manuálním letu "bojovat s ručičkami", místo toho, čemu se říká "režimové létání", "trendové létání", v zahraníčí "pitch, power and thrust"
- let v blízkosti druhého režimu (v přistávací konfiguraci na finále), kde je třeba standardní přístup z malých letadel (rychlost podélným sklonem, klesání plynem) otočit na "rychlost plynem, klesání podélným sklonem"
- neuvědomování si setrvačností
a další.
Moje zkušenost skutečně říká, že téměř není poměr mezi tím, zda a jak někdo létá s malými éry a jak mu to jde s velkými. Ale rozhodně nelze říct, že by zkušenost s malými éry měla být nebezpečná, to se na mě fakt nezlob... A jestli někdo lítá tak, jak je zvyklej na Blaníku, i když sedí v Boeingu, tak je to trotl, ale to se bavíme o něčem úplně jiném
|
|