Opakuju: Není to na téma sem, páč se na to díváš očima Leona Davinčího. Dnes už je pro moderní konstruktéry rotor zapomenut jako hlavní prvek letu vrtulníku který je potřeba zkoumati. Dnešní konstruktéři modelují a pracují se vzdušninou kterou rotor pouze uvádí do takového stavu, který zajistí přesně to, co má vrtulník dělat. Tedy ne rotor, jako za Davinčiho, ale vzdušnina je tím, co je ve skutečnosti ve styku s relativně klidným okolním prostředím. Pakliže modelujeme vzdušninu, rotor už je pak jen nezajímavou a logickou odvozeninou toho, co chceme po vzdušnině. Pokud vůbec přijde řeč mezi dnešními konstruktéry na rotor, pak jsou to otázky typu: co se stane, pokud je rotor prostřelen před nosníkem listu v prví čtvrtce hloubky profilu a pokud je prostřelen ve zbytku plochy za nosníkem nebo stojinou.
Co se týče díry, která nikdy není kruhová jako každá jiná díra , ale stále polohu a tvar měnící brambora, mluvíš o ideální situaci která v podstatě nikdy nenastane a tou je dokonalý dopřední let v podmínkách MSA. Vichřici si můžeš nahradit, přetíženým nebo rozváženým vrtulníkem, nebo pilotem, který ignoruje houkačku min rotor rpm - kus křídla na jedné straně pak najednou upadne úplně stejně a to hlavně v případě, že neumíš rychlý výpočet polohy díry v dané situaci nebo tuto možnost prostě ignoruješ. Vypusť z hlavy přesvědčení, , že to je jen dílo velkých rychlostí.
Kedny nic neví páč na otázku co to bude sme se ještě nedopracovali, chybí nám modelář tak na něj nežárli, žádný mezistátní tajemství se nedověděl |
|