Všude se dá přistát proti větru, dokonce rozhodně jednoduššeji než s letadlem, které je tak trochu limitované rwy. Ovšem vítr na něj působí úplně stejně a proto se s vrtulníkem přistává proti větru.
A to já to klidně rozeberu, rád se dozvím něco nového. Díra je situace, kdy se list s ohledem na vítr proti mase vzduchu fakticky nepohybuje, tzn. na dané části nevzniká vztlak. U takového EC nebo Bellu by měl být vlevo a např. Mil-24 naopak vpravo. Při nízkých rychlostech + větru může vzniknout jen u osy rotoru, kde ovšem vzniká jen malá část vztlaku, právě s ohledem na nízkou rychlost listu. Proto by mne celkem zajímalo, jak velký efekt může ta díra při přistání mít. Tedy za předpokladu, že s tím nesedáš ve vichřici...
To jsem netušil, že to podléhá státnímu tajemství, obzvlášť, když už jsi to řekl třeba Kendymu. Pokud se za to stydíš, tvoje věc. |
|