Pokud máš tušení dřív než se zahlušíš vyhráváš Pilot, pokud chce létat dostatečně
bezpečně, měl opravdu vědět, kam se mu stroj za letu bude "hroutit", což samozřejmě souvisí s povědomím o tom, kde se v azimutálním koláči ztrácí vztlak. Další "drobností" je skutečnost, že tahle nepříjemnost se může nešťastnou shodou okolností při vyklesávání sečíst s vortexem, a pokud v ten okamžik udělá pilot zatáčku (náklon) na špatnou stranu už to nerozchodí.. Když pudeš jednou dělat CPL, najdeš v banku otázky teto konstrukce: Vrtulnik se pohybuje (dopředu, dozadu bočí doprava, doleva) rotor točí (doprava doleva) Kde je (postupující ustupující) list ? Spočti si počet kombinací které z toho lze úředníkem udělat. Takových otázek je v testu vždy několik a lidi to spolehlivě pletou. Konstruktéři tomu dávají takový význam, že by nejraději přístroj, který by velikost a polohu brambory pilotovi zobrazoval. Piloti tohle berou jako scifi a raději o tom nechtěj slyšet, ale pro konstruktéry je to výzva jak pro bejka červenej hadr Osobně věřim že nějakej takovej indikátor v kokpitech helin jednou bude. |
|