Je v tom ale háček, jak to cítím já.
Protože ponaučení z prvních rozborů bylo velmi primitivní - pro každého z nás pilotů celkem jasné - nelítej do mlhy, když nemáš patřičné radiovybavení v luftě a na zemi.
Teprve z těch rozborů vyplývá (by mohlo a mělo vyplývat) to všechno kolem - jak je důležité mít mapy toho, kam letíš. Jak je důležité mít obmnovovací praxi po dlouhé přestávce. Jak je důležité nelítat někam, kde jsem v životě nebyl, když jde o stresující akci (prezident atd.) Jak je důležité, aby pilot měl koule a dokázal vyhodit z kokpitu kohokoliv, třebas by to byl prezident.
A tyhle všechny "jak je důležité" totiž zdaleka nejsou argumenty pro piloty - to jsou hlavně argumenty pro provozovatele, armádu, zaměstnavatele a vlastníky leteckých firem, že toto jsou detaily, na kterých může viset život prezidenta. Že pokud provozovatel nedbá na úroveň těchto drobností, neměl by nikdy vozit prezidenta (a ani obyčejné lidi, oč je prezident důležitější, před smrtí jsou si všichui rovni).
Protože jen když je takovej nějakej papáír s velkym kulatym razítkem ( a klidně na něm může být hvězda), tak může někdo z pilotů jít "na tředitelství", tlouct tim papírem o stůl a požadovat prostor pro výcvik, prostředky na tréning posádek atd. atd. - i když na první pohled z ekonomického hlediska (a bohužel pro sopoustu managerů) jsou to zbytečně vyhozené peníze... |
|