Udaje SID/STAR, ktere mas v FMC mnohdy neodpovidaji udajum z map a letet priblizeni v modu VNAV/LNAV tedy vetsinou nejde. Je to dane hlavne tim, ze SID/STAR muze udelat pro FMC PMDG kdejaky trouba a asi tak tomu i je. Tudiz mapy jsou nezbytne.
No pokud mapy nemas tak se od bodu IAF vektoruj do ILS. Finalni vektor by mel byt max +-30 stupnu od kurzu LOC a zkus co nejdal, hlavne kvuli tomu ze neznas vysku FAF, ale zobacek indikovani GS by te mel informovat jak na tom si. Kazdopadne s vyskou (naleteni LOC ev. dosazeni FAF) to je bez map problem. K tomu abys to nejak zplachtil je trebas alespon vedet nadm. vysku letiste. K tomu si pridej cca 3000feetu. Ovsem tohleto samozrejme nezohlednuje publikovanou min. vysku pro vektorovani a prekazky. Pokud budes trebas nekde v horach, tak se zrejme dostanes do problemu. Co se jeste tyka rychlosti - LOC se nalitava podstane pomaleji nez 240IAS - asi tak 190IAS. Uz v bode IF byva publikovana podstatne nizsi rychlost (napr. nad. ETATU je to tusim max 210IAS). Ten problem o kterem pises (240IAS v FMC) bys mohl vyresit zadanim sve vlastni hodnoty do FMC, tzn. ze treba u LKPR zadas u ETATU 205/4000 apod. a tim zajistis profil klesani tak, aby to takhle bylo nad ETATU dosazeno.
Myslim ze se FMC se v pripade pribizeni da plnohodnotne vyuzit hlavne u pristrojovych priblizeni, kde zi zadas presne fixy, rychlosti a vysky pri priblizeni, ktere jsou publikovane v mapach.
Z uvedeneho hlavne plati :
a) litej hlavne na letiske ke kterym mas mapy
b) litej on-line
c) nauc se dobre pracovat s FMC, umej zadat svoje vlastni fixy, rychlosti a vysky |
|