No povím ti, u nás máme ve firmě dvě skupiny lidí - Airbus crew, co mají všichni common rating na A320/330 a většina z nich lítá hlavně tu velkou a longhaul, kde si užívají týden na Kubě, nebo Barbadosu, nebo lyžováním ve Vancouveru. A pak nás chudáky na Boeingách, co máme sice common rating na 757/767, ale krom Manchesteru se na drobka většina z nás nedostane a s výjimkou Kanady nebo teď Gambie je většina letů "shorthaul" (aneb 12-14ti hodinové šichty). Nebýt toho, že chodíme s pár FO na pivo a děláme si ze sebe pochopitelně celej večer prdel, tak se obecně obě skupiny moc sociálně nemixují, až je to skoro divný...
No a protože je drobný imbalanc kapitánů na jednotlivých fleetech, tak teď manažéři zaveleli a nějakých cca 40 jich přechází z Áček na Béčka, což zasahuje celkem dost vysoko do seniority listu a to vyvolalo veeeelmi velké nevole
Debaty pivo víno škoda žigulík jsou mi už celkem ukradené, já už tak nějak dlouho neřeším žádný srovnávání a mluvím raději jenom o tom čemu aspoň trochu rozumím ;o)) Faktem ale je, a moc mě to ani nepřekvapuje, že až na pár výjimek kteří na Boeingu kdysi začínali, je to obecně velmi nevítaná změna. Pominu takový ty klasický řeči o tom jak mají teď konzumovat oběd když nemají stoleček, a že je v B bordel a velkej hluk, apod. V tom mají ostatně pravdu Taky asi chápu, že to je celkem velká lifestyle změna pro lidi zvyklé na cestování, ostatně na longhaul šli právě kvůli tomu a ve velké míře jsou to buď staří páprdové co rádi vypadnou z domu, nebo naopak mladí svobodní hejsci co taky...no ehm rádi vypadnou z domu ;o)
Ale povím ti co je hlavní problém, přesně jak se ptáš, jak jim to šlo - Totiž ta hlavní věc, že se ty naše Boeingy musí opravdu lítat. Bude to znít asi divně, pilot je dneska pilot, ale oni mají vážně celkem dost problémy se dvěma zásadníma věcma. Jednak s trimováním - kariérní Airbusisti už ani neví co to je a občas je celkem zvláštní je sledovat jak se s tím perou a jak jim to utíká, když se na chvíli věnují něčemu jinému. A druhak s pohyblivýma trotlama - oni jsou tak koncepčně zvyklí na autothrottle, až je to občas nebezpečný. Obojí mi přišlo jako součást běžného vybavení pilota, ale Airbusy v tomhle lidi neuvěřitelně bastardí. A najde se mezi nima (u nás) statisticky opravdu celkem málo těch, co si tak nějak užívají lítání jako lítání, jestli mi rozumíš.
Jinak jsou to ale samé bonusy a sociální jistoty Pro instruktory i normální kapitány je to úleva, protože konečně cítí co s tím druhej dělá a nehrozí dual stick input, teorie typeratingu trvá tak polovičku času, protože se člověk nemusí snažit pochopit tu zvláštní logiku v pozadí a cabin crew mají tu naši fleet tak nějak raději, prej nejsme takoví nafoukanci ;o))) |
|