Ona se podle mně uplatní u těch hrubých výchylek beranama ještě jedna věc a to je rychlost pohybu plošky vůči rychlosti pohybu beranů. Nevím jak to máte u 737 s těma táhlama, ale u nás když dám na zemi plný křidýlko, tak se to sice pohne hned, ale plnou výchylku tam hydraulika vrazí až po chvíli (sekunda?). Když s tím zkouším kvedlat rychle ze strany na stranu, tak skutečná výchylka plošek dosáhne tak sotva dvou třetin maxima a pak už to hned jede zpátky v reakci na opačný pohyb beranů. Celkem je to pochopitelný, je to docela slušnej kus plechu...A ve vzduchu v závislosti na rychlosti to bude podle mně tlumený ještě víc...
Vždycky si při tomhle vzpomenu na onehdá Tenerife, kdy jsem dostal na finále od toho kopečku jednou takovou prdu zboku, že i plnou výchylkou kontra jsem to ledva zastavil na 30° náklonu...To mi trochu hrklo v pumpě a letuchy byly malinko vyvalený po přistání ;o) |
|