Nějaké zpoždění ve smyslu "zatáhnu a ono se nic neděje" mi přijde u dopraváků jakékoliv velikosti jako nesmysl. Je vcelku jedno jak je to éro velké, ale úměrně své velikosti bude mít dimenzované ovládací plochy. Ostatně jejich efektivita je při vysokých rychlostech naopak záměrně snižována, aby nedocházelo k překročení konstrukčních limitů. Možná budou nějaké drobné rozdíly podle technologie přenosu řízení na plochy, ale moje 757 reaguje úplně přesně stejně okamžitě jako malá Seneca nebo Cessna a stejně tak precizně a citlivě. Ostatně kdyby to tak nebylo, tak bych se teda ale hodně zlobil, hlavně v turbulencích.
Můžeme se bavit o nižších úhlových rychlostech výsledné rotace letadla podél dané osy, nebo setrvačnosti takto vygenerovaného pohybu, tam se samozřejmě projeví příslušný odpor daný plochou, nebo hmotnost konstrukce. Ale zpoždění reakce letadla na pohyb řídícími prvky (control column nebo pedály) si nějak neumím představit.
Jinak k tomu jak lítají éra v FSce - hodně z nich občas rotuje podle os skoro jako akrobat a to je špatně. Na druhou stranu prázdnej dopravák taky není žádný ořezávátko, když za to člověk pořádně zabere, umí to taky dělat pěkný kousky |
|