Musím se trochu zastat klasických leteckých hodinek a vzepřít se "hala-bala přesnosti"
Už jsme o tom tady kdysi taky psali, původně skutečně "pravé letecké" hodinky patřily (patří?) ke špičce své doby (Lange und Sohne, IWC...) - a vždycky to byly (měly být...) certifikované chronografy (dokonce i u ČSLA ještěš po válce!) - u kterých přesnost byla přesnost. Taky už jsem tady kdysi psal, že cena takových hodinek byla taková, že se před letem fasovaly a po letu vracely (!) - pilot obvykle neměl na to, aby si takové koupil vlastní.
Doba se mění a hodinky s ní - dnes je absurdní, že by si pilot musel "kvalitní" hodinky před letem půjčit od zaměstnavatele - a taky kvalita leteckých hodinek jde v průměru dolů - některé si uchovávají své kvality, většina jen vzhled (necertifikované chronografy, nekvalitní quartzové strojky, nedostatečná odolnost proti hrubšímu zacházení, padající ručičky....)
Dnes, bohužel, už "letecké hodinky" dělá především vzhled a velikost jako nástroje marketingu, kvalita už zákazníka tolik nebere (dneska i Fortisky za 45,000 z limitované ČSA série z rukou prezidenta Klause musejí v záruce dvakrát do servisu, než se z nich stane použitelný nástroj... chjo...)
K tomu všemu se samozřejmě přidá individuální vkus. Mně osobně veškeré Breitlingy připadají vzhledově vhodné pro mexického narkobarona. A k hejblatům na hodinkách - mohl by i někdo popsat, jak a k čemu v letadle použiji tachymetr? Pro mne (nikomu nenabízím, jen konstatuji) budou na hodinkách vždycky stačit jen dobře fungující a přehledné stopky |
|