Letecké hodinky to jsou hlavně proto, že mají něco společnýho s letectvím Historie leteckých hodinek sahá do začátku letectví, protože přesný čas byl a stále je potřeba k výpočtové navigaci. A právě letecké hodinky byly většinou jedním z nejcennějších přístrojů na palubě, kdy se fasovaly na let a po letu se zase od pilotů vybíraly zpět. Němci za druhé světové války po nouzovém přistání odmontovávali hodinky z palubních desek svých letadel (např. známé Junghans z Bf-109).
Jinak jsou ještě dva typy leteckých hodinek - jedny vycházejí z vojenských leteckých hodinek (tmavý ciferník, světlé indexy a ručičky, pěkně čitelné, "strohé"), to jsou třeba IWC, Omega, Fortis, Glashütte a druhý typ leteckých hodinek jsou kolotočářské hodinky typu Breitling (plno serepetiček, blyštivé, přeplácané, že ani nepoznáš kolik je hodin)
A pár poznávacích znamení je:
Vyšší odolnost - hodinky musí snášet kladná i záporná přetížení, vibrace, musí být přesnější, většinou si požadavky na letecké hodinky kladla armáda.
Větší rozměry - letecké hodinky jsou zpravidla větší než ostatní. Důvodů je hned několik: 1) pilot musí být schopen přečíst kolik je hodin za letu, 2) piloti si dávali hodinky přes tlusté kožené kombinézy a 3) je vidět, že dotyčný je pilot
Trojúhelníček na lunetě nebo u 12. indexu.
|
|