Prosím, vraťme se z dohadů nohama na zem.
1) ohrožení létajícího personálu různými chorobami (nádory...) je obecně znatelně vyšší, než u jiných profesí, protože ve výškách, kde tráví sovou pracovní dobu jsou znatelně více vystaveni vlivu kosmického záření (na zemi celkem úspěšně pohlcováno atmosférou, ale v těch 11 km je to docela rozdíl). Občasná expozice (cestující) je zanedbatelná, profesionální významná (!) Tophle se ví dávno, jsou tomu přizpůsobeny normy pracovní doby - stejně jako v jiných profesích "v riziku".
2) opakovanou expozici scannerům - včetně mikrovlnných - bych nepodceňoval. Pokud je část spektra některých scannerů v pásmu RTG vln, pak docela souhlasím s odporem proti scanování pilotů (je otázka: co se zbylými členy posádky?)
3)Ano, pilot má v ruce zásadní zbraň - letadlo. Ten bombu nepotřebuje. Mám zkušenost zrovna ze včerejška: já idiot jsem zapomněl v cessně na apronu v Drážďanech odložit svůj rituální svípařský swissknife. Vždycky když vylezu na mezinárodním zletadla, tak se "odzbrojím," abych pak neměl problémy při návratu k letadlu. Tentokrát jsem kudlu zapomněl v kapse. Když jsme pak cestou k letadlu šli do rámu, rovnou jsem to řekl, že jako co s tím, že mám zapomenutou kudlu. A odpověď té dámy z ostrahy mne porazila - řekla - "No vy jste pilot, takže to můžete mít, to je v pořádku" - a bylo. Takže asi tak... |
|