1) tak znovu už jsem psal jednou, že jsem nebyl zamestnancem prodejce, ale ve své době největšího oficiálního autorizovaného servisu pro několik výrobců. Takže v našem zájmu rozhodně nebylo ojebávat zákazníky, tak jak to dělají koncoví prodejci, kteří prodávají šedý dovoz a musí tak sami platit náklady na záruční opravy. Ale ne tak my, protože my jsme telefony nikdy neprodávali, pouze jsme dělali smluvně opravy pro několik výrobců ve spolupráci s operátory a všechny opravy nám platili přímo samotní výrobci telefonů. A ti si opravdu dobře hlídali, jak je opravujeme a jestli postupujeme podle zákona. Každý rok bylo několik auditů technických i administrativních od výrobců i operátorů.
2) v případě výměny střev, někdy i výměny celého telefonu vč. krytů, ovšem nikoliv v krabici s příslušenstvím (obchodní balení), byl proces označoven jako OPRAVA výměnou základní desky a takto včetně nového IMEI zapsáno do záručního listu. Mně osobně takto vyřídili reklamaci ve značkovce T-mobilu. Když mi odešel Sony Ericsson D750i, tak mi dali komplet nový telefon vč. krytů, pouze v mé původní krabici s nabíječkou. Potom mně pokračovala normálně původní záruka, prodloužená o dobu vyřízení reklamace. A to zcela legálně a nikdy na tom nikdo nenašel nic špatného.
U nás nebyla sebemenší motivace zákazníka ojebávat, protože nás platili výrobci a garantuju ti, že to takto probíhá stále dál ve spolupráci s výrobci i operátory. Věř tomu, že kdyby to bylo v rozporu se zákony, tak výrobci ani operátoři by v zájmu dobrého jména nic takového neschválili. |
|