podle zákona je nová záruka pouze v případě, že zákazník uplatnil volbu výměny zboží za nové místo jeho opravy. A toto právo může uplatnit pouze ve lhůtě 6-ti měsíců od data prodeje (může si zvolit, jestli chce výrobek opravit nebo vyměnit za nový). Po překročení 6-ti měsíční lhůty od data prodeje už zákazník právo volby nemá a má nárok pouze na opravu. Přičemž i pokud výrobce zjistí, že je výrobek neopravitelný a vymění ho celý nebo část za nový, je to už pořád jenom oprava (v tomto případě oprava výměnou) a zákazník nedostane novou záruku, pouze se mu prodlouží ta původní o dobu vyřízení reklamace. Druhá věc je, že někteří prodejci dají novou záruku, protože je to nejspíš administrativně jednodušší a zároveň si dělají dobré jméno u zákazníků (nic je to nestojí, stejně mají od výrobce záruku plnou). Ale není to vymahatelné, klidně ti při výměně zboží za nové můžou dát jen zbytek tvé původní záruky. |
|