To video je sice hezký, ale proto jsem sem dával tu závěrečnou zprávu, aby z toho byly vidět ty časy a postupy...
- Poslední cestující z dveří R1 - 10:35:42, poslední z dveří L1 - 10:36:06, FO z okýnka - 10:36:02, CPT z okýnka - 10:36:14. V okamžiku kdy se z toho chystali vylézt za nima ještě probíhala rušná činnost, otevřít okno a vytáhnout lano chvilku trvá (odhadem tak půl minuty). Jinak FO vypadl kvůli tomu výbuchu, který ho tlakovou vlnou odhodil.
- Evakuace z pohledu pilotů není jen "This is an emergency, evacuate, evacuate". Pro orientaci, na straně 41 reportu máš jejich Evacuation Checklist.
- Letušky komunikují, podle toho jaká je situace, možnosti a jak byly na danou situaci připravené. Pokud je evakuace předem připravená, nebo aspoň vyhlášená piloty, ti většinou sdělí i potřebné informace cabin crew (např. evakuovat pouze dveřmi X a Y). Pokud je ale evakuace zahájená cabin crew (ti ji můžou zahájit sami o sobě, pokud je "situation clearly catastrophic"), tak ji prostě dělají podle vlastních postupů a uvážení. Že by v tu chvíli komunikovali s piloty je nereálné - jednak mají plné ruce práce s cestujícími, druhak jak už bylo řečeno výše, i piloti mají co dělat. Prostě piloti se starají o letadlo, cabin crew o cestující.
- Jedna věc jsou evakuační plány, druhá realita. I za úplně normálního provozu je v galley dost těsno a i při obyčejné cestě na hajzlík jsem párkrát skončil na pěkně dlouho v tom prostoru za dveřma, než se udělalo místo Při představě evakuace a související paniky (klidně i pozitivní) si moc iluze o dostupnosti onoho prostoru nedělám. Navíc něco jiného je evakuace v případě události jako BA 777 crash na Heathrow nebo Hudson ditching, něco jiného požár...v takovém případě se opravdu nemá cenu do kabiny cpát, přesto, že by se měl podle manuálu kapitán přesvědčit, že je éro prázdné a vystoupit zadním východem (ehm). V tomto ohledu smekám před postupem cabin crew v tomto případě, že tou kabinou opravdu ještě prošli až do prostředka a sedačky zkontrolovali, evidentně několik sekund před první explozí.
- Lano bývá většinou uvnitř nad oknem přesně pro tenhle případ jak říkáš. Jestli se rozhodli ho nepoužít (nebo to jen není vidět), záleží čístě na nich, 737 není zase tak moc vysoko. |
|