Pokial piloti nehlasili este za letu alebo po pristatii nejaku poruchu na motore alebo podozrenie,tak hasici maju asi normalny rezim,teda nejaky bufetovy,alebo ako to mam nazvat. Neviem ako je to v civile,ale na vojne boli hasici na lietani v autach a na stojanke.Preto vobec neviem aky maju predpisany rezim tito civilni.Mne sa to zda tiez strasne dlha doba.Ale zase si myslim,ze piloti si museli uz predtym vsimnut,ze nieco nie je s motorom v poriadku a mali to hlasit.Motor nezacne len tak horiet.Niekde pri reverze alebo tak a to je dost dlha doba aby zobudili hasicov.Hlavne , ze stihli vyskakat vsetci.
Horsi pripad bol , ked pri vzlete na niektorom nemenovanom letisku prerusili piloti vzlet,ked im zacal horiet motor,tak normalne opustali drahu po rolovacke,ale na nestastie natocili lietadlo s horiacim motorom na naveternu stranu a vlastne doslo k velmi rychlemu rozsireniu poziaru na trup a behom niekolkych minut bolo cele lietadlo v plamenoch.Vtedy uhorelo tusim 59 cestujucich a okolo 20 sa zachranilo.
Vtedy to bola chyba pilotov,ze nevhodne vytocili lietadlo z drahy.Taka prkotina,by jeden povedal. Spoluposobiace priciny takej katastrofy bolo,ze nebolo osvetlenie v pripade poziaru / na podlahe / ,kedy za znizenej viditelnosti nie je moznost orientacie k nudzovemu vychodu a taktiez pouzite nevhodne materialy vo vybave kabiny pre cestujucich,kde boli pouzivane velmi horlave textilie. Myslim,ze sa v opatreniach spominalo aj vybavenie lietadla nejakymi sprchami vo vnutri kabiny,ale neviem ako to bolo s realizaciou. |
|