Kdyby někoho zajímalo, výňatek z Annexu 14 o Letištích:
Zásahový čas
9.2.23 Zásahový čas záchranné a požární služby
nesmí přesáhnout tři minuty na kteroukoliv část
provozované RWY za optimálních podmínek
dohlednosti a stavu povrchu vozovky.
9.2.24 Provozním cílem záchranné a požární
služby na letišti je dosažení zásahového času
nepřevyšujícího dvě minuty na kteroukoliv část
kterékoliv provozované RWY za optimálních
podmínek dohlednosti a stavu povrchu vozovky.
9.2.25 Provozním cílem záchranné a požární
služby je dosažení zásahového času nepřevyšujícího
tři minuty na kteroukoliv část pohybové plochy za
optimálních podmínek dohlednosti a stavu povrchu
vozovky.
Poznámka 1: Za zásahový čas se považuje čas
mezi prvním zavoláním na záchrannou a požární
službu a časem, kdy první zasahující vozidlo(a)
je(jsou) ve stavu aplikace hasiva nejméně 50 procent
hasebního výkonu stanoveného v Tab. 9 - 2.
Poznámka 2: Optimální podmínky dohlednosti a
stavu povrchu vozovky jsou definované jako den,
dobrá dohlednost, bez srážek a povrch běžné
zásahové trasy není znečistěný např. vodou, ledem
nebo sněhem.
9.2.26 Zejména při podmínkách horší dohlednosti
musí být záchranné a požární službě zajištěno vhodné
navádění, vybavení a postupy usnadňující splnění
provozních cílů.
Poznámka: Další pokyny jsou uvedeny
v dokumentu ICAO Airport Services Manual, Part 1.
9.2.27 Veškeré mobilní prostředky, jiné než první
zasahující vozidlo(-a), která jsou určena pro přivezení
daného množství hasebních látek dle Tab. 9 - 2 musí
zajistit nepřetržitou aplikaci těchto látek a nesmí
dorazit na místo zásahu později než čtyři minuty od
prvního zavolání.
9.2.28 Provozním cílem záchranné a požární
služby je zajistit, aby veškeré mobilní prostředky, jiné
než první zasahující vozidlo(-a), která jsou určena pro
přivezení daného množství hasebních látek dle
Tab. 9 – 2, zajistila nepřetržitou aplikaci těchto látek
a dorazila na místo zásahu ne později než tři minuty
od prvního zavolání.
9.2.29 Systém preventivní údržby záchranných a
požárních vozidel musí být prováděn tak, aby zajistil
účinnost prostředků a soulad se stanoveným
zásahovým časem v průběhu životnosti vozidla.
_______________________________________
dle mýho z toho teda plyne, že sice nedodrželi provozní cíle daný standardem ICAO, ale to, že by tam museli nutně být do 3minut daný nikde není... |
|