Ahoj,
Spousta informací, které jsi uvedl platí obecně pro jakékoliv letadlo, některé jsou více méně specifické pro proudová. Zkusím sem hodit v bodech co mě to napadá.
- Za VMC si můžu vyžádat visual APP, případně na něj přejít během přiblížení kdykoliv. Nicméně pak musí řídící počítat s tím, že budu konfigurovat tak rychle, jak mohu a na dlouhém finále budu pomalý - pro ATR počítej ~ 115-120ias
- Když mě někdo dává ILS a chce pro mě decel APP tak by mi měl splnit požadavky bezpečného vektorování - viz ona ICAO doporučení.
- ATR nemá speedbrakes, maximálně můžu dát plný náběh vrtulí a PL na idle. A kde mě naučili rychlosti na APP byla právě LKPR. Max V15 - 180kt, Vgdown - 170, V30 - 160kt - jinými slovy při požadované rychlosti 200 si ničím ke zbrzdění nepomůžeš.
- Nevím kde z toho co jsem uváděl vyznělo, že bych chtěl být na FAFu v plné konfiguraci. Tohle by byl vzhledem k malé Vref u ATR nesmysl jen trhající provoz na příletu.
- Standarně je ATR je ve FAFu pri ILS APP v clean konfiguraci, při rychlosti 180-200. A ja ho nemohu začít konfigurovat dříve než při zpomalení na 180kt. Takze já nemám volbu - vyhodit podvozek, nebo alespoň nejaké klapky a proklesat k G/S a zachytit shora. ;-o
- ATR také nemá popsaný continuous descent APP a vzhledem k tomu, ze max normal ROD je 1500ft/min a Pl jsou tak +- ve tretine quadrantu asi je jasné proc ne.
Jinými slovy v modelové situaci, kdy za ERASU v 5000ft/200kt dostanu: hdg 190, desc 4000ft, clear ILS24 mám málo času, musím sklesat 1000ft a letím přímo na FAF, kde bych měl klesat víc než GS a přitom všem decelerovat. To je těžko splnitelné, ne nemožné, ale zbytečně to zvyšuje load posádky. Ono by to šlo udělat, ale přesně obráceně než říká FCOM. Nejdrive v levelu zpomalit, pak klapky 15, podvozek, vzhledem k situaci bych byl v cca 5000ft ve FAFU na LOC, pak s ROD ~1500 ft zachytit G/S shora a nekde 2-3NM od prahu drahy byt na G/S a dat klapky 30. Otazka zni, proc tohle vsechno delat?
Zvlást kdyz k tomu není důvod - a dle ICAO by se to dělat nemělo. Po rozboru celé situace budu pro příště chytřejší - pokusím se jí vyhnout a pokud to nepůjde budu lépe připraven jí lépe řešit.
S pozdravem
L. |
|