Ahoj, díky za spoustu informaci
- ten vzorecek zní: decel HAT = IAS x 10 ft pri NP 82%
- Pri LW > 20t model od flight1 proste nedeceleruje tak dobře. K výše uvedenému vzorečku musím vždy něco přidat, dejme tomu 200-300ft. Bohuzel. SIM CSA ve výcvikovém centru se v tomhle chová lépe.
- uvedený vzoreček platí tak od max 200kt IAS (s tim marginem) po 180kt IAS (tam uz staci hodit klapky 15 a delerace se značně zvýší. Jak jsem uváděl v případě rwy24 LKPR je decel alt pro model ve FSX a LW 21t dejme tomu 3500ft.
- CL na 100% overdrive jako techniku pro zvýšení odporu jsem tu už zmiňoval, limitací jsou nejenom hluk, ale i vibrace v cokpitu.
- ATR nemá ovládání zvlášť LOC a G/S mode, při stisknutí APP mode se armuje jak G/S tak LOC. (odzkousim na simu CSA zda se G/S zachyti bez zachyceneho LOC, ale v modelu to jde)
- další věc je realita zachycení LOC ve větší rychlosti a pod většími úhly. Nevím jak vám ale tohle je spolehlivý způsob jak přinutit FSXku snerovat LOC jeste na MM. Zase SIM CSA s tímhle problém nemá, ač největší uhel po kterým jsem letel bylo 210 pro loc 255 tj. 45st.
- CDA navic pocita se spolupraci ridicich, a ne ze budes dostavat dalsi sestup az po te, co jsi level off. A to i v pripade, ze se jim snazis pomahat a sestup si rozpocitat a byt treba nad ERASU mirne nad 5000ft abys mohl dostat dalsi desc do 4000ft. Jenze kdyz misto toho nedostanes nic, musis vyrovnat, letis dejme tomu dalsi 1NM dale nez dostanes dalsi pokyn... on se ti to okno pro to zaletet to bez ondatriat zmensuje. Pripocti si to, ze model ve FSX proste nedeceleruje tak dobre jako realna ATR...
V tuhle chvili jsem ale opravdu udelal chybu a tou bylo to, ze jsem nezpomalil na dejme tomu 180kt. Ziskal bych cas a byl bych mene hot & high ve FAFU. Coz si beru jako zlate ponauceni - "Nenech se uhnat a dostat pod tlak."
- Ale samozrejme ten zakladni problem je, ze muj nalet a zpusob uceni se nikdy nebude moci srovnavat s jakymkoliv vycvikem, nebo predani informaci pilot - pilotovi. Smejes se, ze clovek proleza dokumenty a snazi se je bez vedlejsich informaci a vykladu pochopit a aplikovat na svoje letani. No kdyz ono ti nic jineho nezbyva... Na kazdem rohu nanejdes sdilneho pilota, ktereho muzes zasypat stovkou dotazu. Nakonec je jedinou moznosti, jak se neco dozvedet rozvirit treba mistni vody.
Nicmene dovol mi na zaver jednu hodne kontroverzni poznamku. Kdyz si ctu vysetrovaci zpravy posledni dobou z jednoho CFITu za druhym, kde piloti neovlivneni sedou teorii predpisu a manualu, zato plni duvery v zeleny strom zivota vyvadeji takove ...... jako klesaji v IMC pod MDA, zkouseji vykruty, nemaji zakladni navyky jako mit ruku na PL pri pristani, neumeji zaletet NPA, zapomenou pri zkonfigurovani letadla pridat na PL... pak se ja radeji budu jako amater drzet sede teorie a predpisu, pripadne FCOMu. I kdyz ja kupodivu nikoho zabit nemuzu. Jeeee to bude zase flame )) |
|