FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 24. 11. 2024, svátek má Emílie Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
EXAM LKTB 17.8.2010 Jeden příspěvek | Celý strom
EXAM LKTB 17.8.2010   18. 8. 2010 / 19:30
Rychlokvaška
Pokoušíš se dobře, nedělej si starosti Každá diskuse je zajímavá...

V SOP každé aerolinky je napsáno, že se od nich pilot může v důvodných případech odchýlit, pokud pro to má důvod. Tím důvodem může být třeba nevhodné vektorování od ATC, nebo přílišná energie letadla a při tom všem třeba vhodné VMC podmínky. Není pak problém po klesání od ATC do 3000ft a cleared for ILS approach (neboli descend with the ILS) když vidím, že úhel k LOC je např. příliš konzervativní a jsme pořád nad G/S říct PM: "Are you happy to select 4NM alt 1200ft on the MCP, safe as we're visual and arm APP straight away?".

Technicky to není problém, AP to zvládne (aspoň u 757). Ověření polohy je možné vizuálně, nebo třebas pomocí VORu nebo NDBčka na RDMI - abychom věděli, že nalétáváme správný LOC a ve správné pozici. Ověření výšky opět vizuálně, pomocí MSA, radar vectoring charts, ILS profilu.

Proklesat a zachytit zespoda...to už je trochu příliš zbytečná komplikace

Zachytit G/S seshora není problém. V prvé řadě musíš mít příslušně nakonfigurované letadlo - pro final vectors opravdu lepší než 200kt je takových 180kt flaps5 nebo dokonce flaps 15. Nevím osobně o letišti, kde by chtěli 200 a více, s tím má problém i AP pro zachycení LOC a letět G/S profil by taky bylo těžké bez rozbíhání. Správná rychlost a konfigurace je základ.

Aby to nevypadalo, že jsme hazardéři V IMC bych do toho nikdy nešel a ani rozumný ATC v takové situaci nebude navádět takhle natěsno. Není to obvyklá praktika, ale je to něco co šetří hluk, palivo, umožňuje menší rozestupy, apod. Spousta Continuous Descent Approaches které děláme (a ty děláme skoro vždy) končí současným zachycením LOC i G/S a ke G/S se při celém vektorování přibližujeme seshora (normální profil klesání je strmější, než 3 stupňový ILS). Někdy to nevychází a honí se G/S na poslední chvíli. Je to ale výjimka, i když možná a pořád proveditelná a bezpečná.

Kritériem pro Goaround je stable IMC v 1000ft AGL nebo 500ft v VMC. Pokud to vypadá nezvládnutelně, tak samozřejmě dřív. Ale nalétnutí G/S seshora, nebo trochu víc energie na vytracení (pořád máš ještě speedbraky a podvozek, který brzdí hezky), nebo G/S dřív než LOC není opravdu problém takového kalibru, aby se za vhodných podmínek a za souhlasu obou pilotů s tím nedalo něco dělat

Iluze ti brát nechci, ale jak se říká, šedá je teorie, zelený strom života. V reálu se krom ICAO knížek hraje taky na čas, peníze a okolní provoz a v takovém prostředí letět předpisový ILS s plnou konfigurací ve FAFu, to je celkem výjimka. Já jsem osobně letěl v hladině v platform alt a v plné konfiguraci, nalétl LOC a pak G/S snad čtyřikrát za poslední 2 roky - dvakrát moje jediné dva autolandy v kariéře a dvakrát strmé ILS na Rwy28 v LTFE, kde se to pak blbě brzdí
 2x  
EXAM LKTB 17.8.2010 - cernoch Zobrazit celý strom17. 08. 10 v 16:25
EXAM LKTB 17.8.2010 - Martin-pilot Zobrazit celý strom17. 08. 10 v 23:14
EXAM LKTB 17.8.2010 - Lejzy Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 08:03
EXAM LKTB 17.8.2010 - Vačice Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 08:28
EXAM LKTB 17.8.2010 - BHA031 Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 08:38
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 16:03
EXAM LKTB 17.8.2010 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 16:11
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 16:17
EXAM LKTB 17.8.2010 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 16:26
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 16:41
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 17:49
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 18:24
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 19:30
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 19:46
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 21:48
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 21:41
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 23:01
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 23:15
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 23:30
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 00:08
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 01:13
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 01:19
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 01:38
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 00:05
EXAM LKTB 17.8.2010 - kluk ušatá Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 00:27
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 00:47
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 00:53
EXAM LKTB 17.8.2010 - Vačice Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 01:17
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 01:28
EXAM LKTB 17.8.2010 - Radimmm Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 12:00
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 13:27
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 14:20
EXAM LKTB 17.8.2010 - Vačice Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 14:37
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 14:39
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 14:49
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 14:56
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 15:00
EXAM LKTB 17.8.2010 - Radimmm Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 17:12
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 17:43
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 18:27
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 18:30
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 20:19
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 21:06
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 21:18
EXAM LKTB 17.8.2010 - kluk ušatá Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 23:56
EXAM LKTB 17.8.2010 - kluk ušatá Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 14:51
EXAM LKTB 17.8.2010 - Radimmm Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 17:43
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 15:02
EXAM LKTB 17.8.2010 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 15:08
EXAM LKTB 17.8.2010 - Míra Dušínůj Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 15:12
EXAM LKTB 17.8.2010 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 15:13
EXAM LKTB 17.8.2010 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 15:21
EXAM LKTB 17.8.2010 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 15:30
EXAM LKTB 17.8.2010 - Radimmm Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 17:31
EXAM LKTB 17.8.2010 - Radimmm Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 17:22
EXAM LKTB 17.8.2010 - pseudoMates Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 11:13
EXAM LKTB 17.8.2010 - Tragédie v JZD Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 12:36
EXAM LKTB 17.8.2010 - litinoveweedle (CSA381) Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 13:22
EXAM LKTB 17.8.2010 - FSPilot Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 18:59
EXAM LKTB 17.8.2010 - Rozšafín Ctibum Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 19:24
EXAM LKTB 17.8.2010 - FSPilot Zobrazit celý strom18. 08. 10 v 20:08
EXAM LKTB 17.8.2010 - Medcin Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 14:33
EXAM LKTB 17.8.2010 - Rozšafín Ctibum Zobrazit celý strom19. 08. 10 v 17:24
Gonzo
Czech Virtual Air Rescue Service
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ