Ovšem zhasnutí motoru ve vývrtce je dost zásadní problém .
Před časem v Letectví vyšel článek o smrti Gagarina, a nehledě na to, že se pravdu ze SSSR a ani z Ruska nikdy nikdo nedoví, jeví se údajně velmi pravděpodobné, že s Migem byli ve vývrtce, kterou vybrali pozdě.
A snad kvůli tomu se v určitou dobu i v české armádě na 15 vývrtky cvičily. A dokonce kvůli přesné poloze řídící páky, měly bílou čáru na palubní desce - to proto, aby byla páka přesně na ní a tím pádem nedošlo k přechodu do vývrtky ploché. Rychle toho, ale nechali, prý to nebyl zrovna bezpečný výcvik. To byly ovšem 15.
Každopádně plochá vývrtka není prvek, který by byl bezpečný a snadný. Na některých typech ji dokonce nelze vybrat. (znám chlápka, co kvůli ní chtěl skákat z Luňáka, není to ovšem snadné). Prostě takovým manévrům se soudný pilot vyhýbá. Škoda, že to v simulátoru opravdu nejde věrně nasimulovat, abychom si to mohli aspoň zkusit |
|