Jestli ono to nebude zaměřením. Dost možná i celé to rozložení v anketě celkem odpovídá tomu jak tady kdo lítá. Protože co si budeme nalhávat, pro někoho kdo lítá IFR je FSka stále tou správnou volbou. No a ne každý má chuť, sílu, um, a peníze na HW aby si odladil FSX, a díky addonům zůstává FS9 stále dobrou volbou která i přes "vymaxování" na slušném stroji nabídne stabilní a plynulé fps kdykoliv-kdekoliv. O množství scenerek pro FS9 nemluvě.
A proč ne XPL ? Chybí výběr z dopraváků, neznám skoro nikoho kdo by se spokojil s jedním jediným modelem a ten brousil pořád dokola. Lidé mají rádi versatilitu a u většiny z nich najdeš na hdd nějakou flotilu s rozsahem od bizjetu až po heavy. V tom je krása simlétání, že můžeš přesedat do různých typů. Dále pak chybí (až na nějaké šílené pokusy o drbání se levou nohou za pravým uchem) podpora nav dat pro online létání. Scenerky se dají jakžtakž konvertovat, i když výsledky bez nějakého kutilského umu často nejsou moc použitelné, alespoň co jsem tak postřehl.
A proč XPL ano ? Zkoušel jsem ho, a letový model se mi líbí. Pro GA stroje mi to chování přišlo takové přirozenější (nebudu říkat reálnější, moje jediná pilotáž byly berany v ruce na 2 minuty u C172 před cca. 15 lety , takže srovnávat nemůžu), příjemnější. Kdybych létal jen GA, tak bych dost možná o XPL uvažoval, už jen kvůli Linuxu (na Win mě drží jen gamesy, primárně FSka), ale jeho rozběhání na nějakou slušnou kvalitu vyžaduje nemalou míru kutilství, a výhled na slušný dopravák do budoucna by na Linuxu díky externím pluginům stejně nebyl. A tweakovat druhý sim jen kvůli pár GA letům ročně, ne díky.
Souhrnem to prostě podle mě odpovídá. Nejvíc lidí létá čistě IFRy, takže sedlají FS9, popřípadě když oželí scenerky a vyšší HW nároky tak FSX, a málokomu z nich by se chtělo si držet druhý sim čistě pro občasné VFR. Kdo létá hlavně GA, má důvod uvažovat o XPL, kdo bezmotorově tak Condor. |
|