Měťák je krásnej, ale ve vzduchu. Pominu-li jeho vrozenou snahu kmitat kolem svislé osy.
Ta nešťastná kombinace podvozku (ani ryba, ani rak) způsobuje velkou citlivost na boční vítr, a má velké síly v pedálech při pojíždění. Oka pro kotvení jsou příliš blízko trupu, takže nelze "festovně" ukotvit jako Trenér, je to zkrátka dámička, kterou i při výletech po světě je lepší mít v hangáru, což ne vždy lze.
Mám na něm padesát hodin, říkám to proto, ať to nevypadá, že soudím, co neznám, ale moc mi k srdci nepřirostl a po určitých zkušenostech bych s ním ani nikam dál od domácího letiště nevyrazil.
Obecně výrobky Orličanu Choceň za příliš zdařilé nepovažuju (Brigadýr, Meťák, VSO-10). Původního Sokola, M1C a M1D nesoudím, protože s tím mám zkušenost nulovou. |
|