No, je sice pravda, že rozlámanejch vrtulí kvůli nevytaženýmu podvozku je asi tak dvakrát víc na Z-326, než u vivatů (a to je co říct), ale ukaž mi jediný éro řady Z-26/726, který v posledních x-letech skončilo s ulomenym podvozkem, protože s ním nějakej cesní neumětel neustál kozla!
Příďák má svý výhody - a nevýhody. O koncepci bych nemluvil, spíš když tak o antikoncepci. Ano, přes motor je u taildragerů blbě vidět. Ale právě při přistání - kdy to éro musíš tahat-tahat-tahat.... tak přes čumu u letadel s příďákem vidíš hůř, než u taildragerů, kde můžeš vydudlat tychlost s menším natažením - a něžně kecnout na hlavní podvozek - a pak si položit ostruhu (když rovnou nesedáš na tři body). Z-142 má příďák, protože to byla příprava na stíhačky. Z-43 a cessny maj příďák, aby cesťáci neseděli s hlavou dozadu...
Jak se éro dostane do luftu, je to stejně fuk, tam jsou do popředí jiný vlastnosti. A co si budem říkat, Z-226 a spol. je poslední stíhačka, kterou u nás může vobyčejnej pilot sedlat (dokuď eště nějaký lítaj....) |
|