Jak psal AJS, tajemství zrovna tohoto letadla je v těch náběžných hranách, díky tomu dovede fakt hodně.
http://www.youtube.com/watch?v=a-n9MgdeiNk&feature=related
Na tomhle videu je krásně vidět pár věcí, co to letadlo dovede:
-start s lopingem není pro nadzvukovou stíhačku problém, nemělo by to být nemožné ani pro naplněný stroj, protože tady ani nezapl forsáž (je to pouze domněnka, ale mohlo by to tak opravdu být)...
-je tu krásně vidět let v druhém letovém režimu, tady má náběžnou hranu na úhlu cca 30°, paměť mi říká, že jsem jednou někde viděl cca 45-50°, snad si to pamatuji správně, ale stejně by to do takových 60-70° mohlo být víceméně jen o tom, zda má letadlo dostatek rezervy tahu a pokud originál dovede při hladině stoupat po vertikále a držet chvíli rychlost (což třeba Mig-29 dovede) tak na takovéto kraviny rezerva bude určitě.
-nedovedu posoudit, jak dobře je v takovém režimu (a rychlosti) ovladatelný takový stroj, ale právě proto má F/A-18 ty náběžné hrany, aby se to zlepšilo, ten konec FSvidea, kdy se motá a otáčí na vertikále bude skoro určitě blbost, ale určitou stabilitu pro dříve předvedené prvky by mít mohl, nevím.
Nestuduji aerodynamiku a vím, že FSka třeba na změny způsobené vysunutým podvozkem moc nereaguje, ale při takovových úhlech náběhu + rychlostech nebude moc působit ani podvozek, ani brzda, která navíc bude ve větrném stínu (nevím jak se to řekne, ale nepůjde tam, žádný přímý proud vzduchu)...
|
|