Jsem dalek tomu obhajovat Microsoft a modely do Flight Simulátoru obecně, ale četl jsem knížku složenou ze vzpomínek britských zkušebních pilotů z A&AEE Boscombe Down ze 60.-80.tých let. Jeden z nich vzpomínal, jak koncem sedmdesátých let šli ná "výměnný pobyt" do USA, kde si vyzkoušeli prototyp YF-17, z nějž se posléze vyvinula F-18. Speciálně se zajímali o to, zda je pravda, že tohle letadlo nelze přetáhnout a dostat do pádu. Éro jim půjčili a skutečně potvrdili, že tomu tak je. Způsobují to ty protažené plošky vybíhající z křídla (LEX, leading edge extensions). Takže otázka maximálního dosažitelného úhlu náběhu není na pořadu dne, je to jen a jen otázka přebytku tahu motorů. A jelikož zmiňovaných 13-15tun znamená u letadla, jež má MTOW 23,4t a Empty Weignt přes 11t, že je téměř prázdné, nelze za úplně mimózní považovat ani výkony na vertikále. Stačí porovnat třeba s výkony EE Lighting II.
Samozřejmě závěrečné přiblížení na vertikále a hopsání po nebi je blbost, ale co taky chtít od hry, jako je FS.
Jen si myslím, že v zájmu objektivity by se některá fakta měla uvést. |
|