FlightSim.CZ   Reklama  
CVARS - zrychlí vám tep...
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526   6. 4. 2010 / 20:42
A.J.Scandall   
Co se první otázky týče, je to přesně jak říkáš, AFS-V se od AFS leiší jen zástavbou vlečného zařízení, zrcátka a převodu do kategorie Normal. Měl jsem tu čet létat Kraťasy dva a jeden z nich, prototyp vlečné verze, měl ještě navíc signalizaci vypnutého vlečného lana, což jsem u jiného Trenéra nikdy neviděl. AFS-V je čistě domácí specialita, nevím o tom, že by nějaký takový létal mimo ČR/SR.

Problém Kraťasu je v tom, že díky vyšším povoleným násobkům (+7g a -4g) má nižší povolený akorbatický resurs, 1000h. I celková životnost je nižší, myslím, že 2500h, ale to možná kecám.

Zato "dlouhé" 526ky mají obecně vyšší akrobatickou životnost, 2300, 2800 resp. 3200 hodin podle konkrétní verze. A jejich celková životnost je 4600, resp 5500h podle toho, kdy skončily s akrobacií.

A tak zatímco dvoumístna Z-526, ať už jakékoliv verze, si najde plnohodnotný letecký život i po převodu do kategorie Normál (jako vlečná, turistické či výcvikové letadlo, či jen tak pro radost), tak Kraťas, Z-526AFS, může vlastně jen vlekat. I to vození se jen tak pro radost každého za chvíli omrzí, když sebou nemůže nikoho vzít. A proto hodnota Kraťasu prudce padá, když může létat už jen rovně. Proto, a to je zajímavé, když je vidět na prodej v zahraničí Kraťas, téměř vždy má nálet 750, 800, 820h apod. Nechci teď zacházet do detailů, zdali je tak šetřený, nebo pomohla tužka. U nás to bylo jinak, Kraťasy se normálně olétávaly a počátkem osmdesátých let prostě jako akrobaty skončily a byly přestavěny na vlečné. Každý si s ním rád skočí, ale když chtěl kupříkladu AeČR jednoho svého prodat, nikdy se mu to nepovedlo.

V ČR, pokud vím, žádný akrobatický Kraťas v současnosti není.

Pokud je k podivení to, že zvětšení povoleného násobku o zdánlivě zanedbatelné 1g způsobí takovou změnu v životnosti, odkážu na skvělou knížku od Neil Williamse "Aerobatics", kde autor píše, že Z-526A, jež používali tehdy britští akrobaté, měl při násobcích +6 a -3g životnost 2200h v akrobacii, ale provozovatel měl možnost zažádat o zvýšení násobků na +8 a -6g, ale s tím, že se akrobatická životnost sníží na 100 (ano, nesekl jsem se o nulu, sto!) hodin!!! Údajně si to takhle nechaly upravit dvě země, ale nespecifikoval, které.

Jinak na Trenérech je nejkrásnější akrobačka, o tom není třeba pochybovat. Všechno, co přišlo potom, už bylo a je jen sportovním náčiním.
 1x  
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Kachna Zobrazit celý strom04. 04. 10 v 21:59
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 09:21
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kuma Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 09:43
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 10:33
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Livien Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 11:21
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 11:34
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Livien Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 11:37
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kuma Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 14:06
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 14:56
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Livien Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 18:09
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kluk ušatá Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 18:16
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - jožo Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 18:45
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Kachna Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 19:20
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Kachna Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 14:52
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 15:00
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Kachna Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 19:18
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - ivansmil Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 19:13
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 20:42
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - ivansmil Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 22:57
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 23:17
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 23:44
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 23:49
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 00:01
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kluk ušatá Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 00:43
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 10:34
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - ivansmil Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 08:55
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kuma Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 10:46
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 10:57
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - ivansmil Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 11:56
Gonzo
MZAK
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ