FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je neděle 22. 12. 2024, svátek má Šimon Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 Jeden příspěvek | Celý strom
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526   5. 4. 2010 / 09:21
A.J.Scandall   
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem Trenéry od Z-326 výš jsou mým koníčkem

Jestli myslíš dlouhý křídla, dlouhý trup s jednomístnou kabinou typu bublina (jako kraťas) a motor WM-6-III, tak je to Z-526AS. Vyrobeno jich bylo tuším pět, všechny mělo čs. reprezentační družstvo. Imatrikulace OK-WXA, WXB, WXC, WXD, WXE. Zbarvení stejné, jako nosí v dnešní době Z-326M OK-OTB, v barvě modré, šedé, žluté, možná zelené a další nevím. Jen to nebylo eFkový křídlo, k tomu se vrátím na závěr, bylo to 326/526kový křídlo bez klapek. Instalace byly zjednodušené, aby nebyla potřeba elektrika, a tak zasouvání podvozku se změnilo na hydraulické, poháněné ruční pumpou. To ti asi bude něco připomínat.

Jestli myslíš totéž, ale s jednomístnou kabinou, jako měly Z-226A, tedy připomínající původní, jen zkrácenou, tak to byl Z-526A. Vyrobeno jich bylo asi dvacet, všechny šly na export, proslavil jí zejména Neil Williams, který na ní létat. Křídlo měla dlouhé, s klapkou, a měla normálně zachovanou elektroinstalaci. U nás žádná taková nikdy nelétala, pominu-li fabriku

Pro zajímavost dalším vývojem přestavbou Z-526AS vznikla Z-526AF, která dostala nový, o něco kratší trup (překryt motoru navazuje přímo na náběžku, jako u Kraťasu), a motor M-137A. Zachovaly si původní imatrikulace i zbarvení.

Ještě dalším vývojem, tedy uříznutím křídla, zvětšením křidélek, instalací přechodů křídlo-trup a další, se ze Z-526AF staly Z-526AFS. Přestavěné byly tuším tři, OK-ZRA, ZRB,ZRC. Proto jsem narážel na ten hydraulický podvozek, ZRB je totiž prapůvodem jedním ze Z-526AS, i když z toho moc nezbylo, možná základ křídla. Ostatní Z-526AFS byly z novovýroby.

Ovšem tím to nekončí. Z nepotřebného trupu Z-526AS OK-WXA se na přelomu 70.tých a 80.tých let stal Z-526AFM Condor, vlečný speciál s motorem M-337A (s kompresorem), elektricky stavitelnou vrtulí V-410. Ten létal v Moravské Třebové. Po dosloužení byl přestavěn jakoby zpátky na verzi Z-526ASM, což je AS, s tentokrát už eFkovým křídlem, elektrickou instalací, motorem M-137A. Dostal imatrikulaci OK-WXA (z původního WXA zbyl jen trup), nyní létá jako D-EWXA http://jetphotos.net/viewphoto.php?id=6701467&nseq=0
Takže z původního Z-526AS OK-WXA létá trup v Z-526ASM D-EWXA a křídla v Z-526AFS-V OK-ZRB. Genezi kdysi hezky popsali v L+K, myslím, že to byl ročník 1996. Tam bys o tom našel víc a určitě bez nepřesností, již jsem se mohl dopustit.

Ještě dokonce vznikla verze Z-526FI pro Irák, což byla Z-526F v jednomístném provedeni s kapkovitou kabinou (jinak ale "dlouhá"), tedy dá se říct velmi podobná, ne-li shodná se Z-526ASM.

Na závěr ke křídlu. Z-326 a Z-526 mají vpodstatě shodná křídla, lišící se podle výrobního čísla snad jen pevností. eFková, ty nejpevnější, jsou jen ty z konce výroby. Při výrobě se to všechno prolínalo, takže můžeš mít Z-326 přestavitelnou na Z-326MF, ale i na Z-526M. A Z-526 přestavitelnou na Z-526M, případně dokonce na Z-526F. V závislosti na tomto faktu a na tloušťce nosníku v centroplánu můžeš tedy mít vedle sebe tři navenek shodná letadla, dvoumístná, dlouha křídla, motory M-137A, a přitom jedno bude Z-326MF, druhé Z-526M a třetí Z-526F. První dvě vznikly přestavbou původních Z-326 a Z-526, třetí je z výroby. Pro pilota je podstatné snad jen to, že první má povolené 4,4g, druhé 5,5g a třetí 6g
 
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Kachna Zobrazit celý strom04. 04. 10 v 21:59
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 09:21
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kuma Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 09:43
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 10:33
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Livien Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 11:21
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 11:34
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Livien Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 11:37
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kuma Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 14:06
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 14:56
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Livien Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 18:09
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kluk ušatá Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 18:16
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - jožo Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 18:45
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Kachna Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 19:20
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Kachna Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 14:52
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 15:00
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Kachna Zobrazit celý strom05. 04. 10 v 19:18
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - ivansmil Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 19:13
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 20:42
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - ivansmil Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 22:57
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 23:17
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 23:44
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - Vita Zenisek Zobrazit celý strom06. 04. 10 v 23:49
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 00:01
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kluk ušatá Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 00:43
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 10:34
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - ivansmil Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 08:55
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - kuma Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 10:46
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - A.J.Scandall Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 10:57
OT: Dotaz pro znalce řady Z-526 - ivansmil Zobrazit celý strom07. 04. 10 v 11:56
Gonzo
VWAC
L39.CZ
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ