FlightSim.CZ   Reklama  
SW Virtual
> Nejste přihlášen Login
  Dnes je čtvrtek 5. 12. 2024, svátek má Jitka Translate
ÚVOD
LETADLA
KRAJINY
AI PROVOZ
UTILITY
ČLÁNKY
FÓRUM
 Seznam příspěvků
ODKAZY
SCREENSHOTY
VIDEA
INZERCE
PLÁNOVÁNÍ LETŮ
VYHLEDÁVÁNÍ
O SERVERU
RSSRSS - fórum
RSSRSS - novinky
FacebookFacebook
MobileVerze pro PDA
Záchranný padák ? Jeden příspěvek | Celý strom
Záchranný padák ?   2. 4. 2010 / 17:56
kuma   
I dýl... Fakt jsou i systémy pro éro kolem tuny (cirrus, nemýlím-li se...) - a dělá je i Galaxy (abychom zůstali na svém dvorečku)

V rozborech LMÚ za rok 2009 je jedna epizoda, která stojí za zmínku. Šlo o UL, který ve výšce na hranici maximální rychlosti (nebyla ale překročena, nešlo o chybu pilota) podlehl destrukci ocasní části na základě aeroeleastických jevů (bufeting či flutter) - a kdyby ti hoši neměli takovej padák, tak to ani nevíme, protože ty trosky by už nikdo moc neprohlédl (kdyby se je vůbec dalo posbírat). Takhle prostě letěli, pocítili (ve zlomku sekundy) zachvění - a... a když se takto z letadla stal projektil, spláchli držadlem od záchranného systému, pokochali se krajinou - a na zemi nezraněni vystoupili z trosek.

Tohle je perfektní věc. Kdyby se uvažovalo o tom, zavést to povinně u malých letadel, byl bych pro. Myslím, že je to užitečnější, než transpondér v módu S a ELT na 4 GHZ dohromady.
 
Gonzo
VWAC
FS Medlánky
O serveru   |   Zveřejňování souborů ke stažení   |   Kontakt   |   © 1999-2024 FlightSim.CZ