No, letadlo to bude nejspíše toto: http://akce.aeroweb.cz/ctsw.asp
Záchranný padákový systém spočívá v tom, že je v horní části zavazadlového prostoru umístěn padák s raketou. V pilotní kabině je u CTSW táhlo (u Cirrusa tzv. "splachovadlo"). Když za toto táhlo zatáhneš, aktivuje se raketa, která vytáhne padák. Celé letadlo pak přistává na padáku. Padák je připevněn za nosník křídla a motorové lože.
Jde o nouzový prostředek, který se dá použít hlavně v případě srážky ve vzduchu nebo v jiných případech, kdy je letadlo neřiditelné. Určitě nelze doporučit, použít tento systém např. v případě vysazení motoru, kdy je v pohodě možné "doklouzat" na nějaké letiště nebo vhodnou plochu. V případě, že je možné normálně přistát, je lepší opravdu přistát, protože opadací rychlost letadla na padáku je poměrně vysoká a po přistání je letoun značně poničen. Co je však nejdůležitější - posádka je zachráněna...
U nás tyto systémy vyrábí např. p. Bábovka z firmy Galaxy high technology: http://www.galaxysky.cz
No, a tak... |
|