I dýl... Fakt jsou i systémy pro éro kolem tuny (cirrus, nemýlím-li se...) - a dělá je i Galaxy (abychom zůstali na svém dvorečku)
V rozborech LMÚ za rok 2009 je jedna epizoda, která stojí za zmínku. Šlo o UL, který ve výšce na hranici maximální rychlosti (nebyla ale překročena, nešlo o chybu pilota) podlehl destrukci ocasní části na základě aeroeleastických jevů (bufeting či flutter) - a kdyby ti hoši neměli takovej padák, tak to ani nevíme, protože ty trosky by už nikdo moc neprohlédl (kdyby se je vůbec dalo posbírat). Takhle prostě letěli, pocítili (ve zlomku sekundy) zachvění - a... a když se takto z letadla stal projektil, spláchli držadlem od záchranného systému, pokochali se krajinou - a na zemi nezraněni vystoupili z trosek.
Tohle je perfektní věc. Kdyby se uvažovalo o tom, zavést to povinně u malých letadel, byl bych pro. Myslím, že je to užitečnější, než transpondér v módu S a ELT na 4 GHZ dohromady. |
|