Nevím, jestli to je přesně, co očekáváš:
Výhoda - je to nejpřesnější specifikace polohy podle pozemních stanic, přesnější než VOR/VOR, nebo VOR/DME.
Nevýhoda - není dostupný všude. Na českém AIPu byla k nalezení mapa s pokrytím DME/DME signály ve FIRu a tuším že včetně minimální použitelné výšky. Vzdělanější mohou doplnit, jak je to potom s garancí limitů pro RNAV, P-RNAV navigace.
Co já vím, tak pro RNAV použití je potřeba mít na to certifikované zařízení s určitou přesností, tedy např. IRS, které má databázi DME a provádí svoje upřesnění podle DME, DME/DME, případně VOR/VOR, VOR/DME, GPS. Teoreticky by šlo použít i NDB/NDB, ale tam už je přesnost dost špatná a pravděpodovně se nepoužívá.
Ve FS se dá vyzkoušet INS C-IVA www.simufly.com/ins/, které hezky simuluje přesnost inerce a možnost poloautomatické aktualizace polohy podle DME a DME/DME. Aktualizace podle GPS se používá také, to se potom prostě do aktuální polohy zadá lat/lon z GPS. Tuto možnost má i ruský I-21, který je k nalezení na ruských modelech (Tu-154B-2, Il-62, Tu-144, Il-76, atd.), neumí ale DME a nemá tak dobře namodelovanou "nepřesnost". I-21 se standardně aktualizoval nad radiomajáky, případně podle hvězd. |
|