No vpodstatě to samé jsem chtěl říct, mezi 737 a 767 je na dálkovém letu úspora času dána především vynecháním mezipřistání, ne o pár setin Machu vyšší rychlostí. Mezi hladinami v rychlosti větru bývá rozdíl zejména při letu v nebo u jetstreamu, a to záleží, kde je jeho osa, může být výhodnější letět níž nebo i výš.
Jinak taková zajímavost, kterou mám přímo z úst našich nejvyšších - cestovky léta řvaly, že chtějí letadlo, co doletí Karibik či Asii non-stop, a když se jim to spočítalo a předložilo, tak zjistili, že cena za sedadlo proti 737 citelně vzroste, začaly se ošívat a cukat. I to může být důvod, že se letos Východ létá opět se 737. To, že TVS 767 zkusil nejdříve jen v pronájmu, považuji za velice rozumný krok.
Boeing 737-800 můžou posádky, zaměstnanci či cestující milovat, nenávidět, chválit do nebe či pomlouvat, šklebit se na ní, pusinkovat po čumáku nebo povýšeně přehlížet, ale jedna věc je neoddiskutovatelným faktem - je to v současnosti nejekonomičtější letadlo pro charterovou dopravu nad 2-3hodiny letu. A peníze dneska hrají prim. |
|