CI má TVS teď 20, donedávna 40 (na pětistovkách 30).
Nicméně asi jsi nechtěl říct, že 767 je rychlejší o 4 desetiny, ale setiny Macha?
A čtyři setiny Macha, ať si říká kdo chce co chce, zase tak světoborné nejsou. Jednou jsme letěli se Sovereignem z Ženevy do Moskvy, cca 3h, a dvě minuty po nás na stejnou trať startoval Learjet. Někde u Varšavy nás vzali a na Vnukovu sedli asi tři minuty před námi, takže celkem na stejné trati udělali asi 5minut. Po přistání stáli na vedlejší stojánce, tak jsem s nimi hodil řeč. Oni letěli FL410 M 0.79, my FL430 a M 0.73-0.75. Rozdíl tedy pět setin Macha. Vítr jsme vyhodnotili jako skoro stejný. Řekněme, že stoupání a klesání jsme měli na stejných rychlostech, takže jsme se doháněli dvě hodiny v hladině. Takže při desetihodinovém letu by nás vzal o 20-25minut.
To mi ve srovnáním s tím, že člověk často projebe 20minut na zemi čekáním na pushback, na vyčkávacím apod., přijde jako zanedbatelné.
Takže pokud se nebavíme o VC-10, Citationu X, Global Expressech, Tu-154 či podobných, jež létají nad 0.85 Macha, je rozdíl v době letu pro cesťáka fakt zanedbatelný. Něco jiného to je pro piloty, když se s rychlostí 0.78 "tlačí" za někoho s 0.75, to má pak každý pocit, že má většího pindíka.
|
|