Všechno špatně - musíte číst, co Zsremba napsal:
"I malí pionýři znají několik způsobů, jak bezpečně určit jednu ze světových stran - například lišejník."
Píše někde, že se lišějník používá v letadle? Jen vám technickým pomatencům pomáhá s představou, jaké jsou dovednosti malých skautů a pionýrů.
Pro použití v letadle je nejvhodnější asymetrie korun osamocených stromů, které mají severní stranu vizuálně řidší, než jižní (nezaměňujte s ppřevažujícím směrem větví, které naopak kopírují převládající směr větrů a v letectví se tak dá použít jeden strom místo kompasu a současně jako větrný rukáv pro odhad snosu, případně přistání poblíž stromu).
No a kdo tady mluví o 3000 ft, že? Pokud budeš létat jako yamabushi (japonský bojovník z hor, svým způsobem stejná existence jako "bushpilot" - a prosím, nepředhazujte mi, že víte, že "bush" můžte mít v angličtině i významy zdánlivě s letectvím nesouvisející), tak se na ty větve přece budeš koukat zespod. No a proč bys přitom nemohl skouknout i ten lišejník? Slepci přece piloty dělaj jen málokdy... |
|