Neprožívej to tolik
Na co světla, když vidím, že? Druhá věc je, že když vidím v mašině lidi a nevím co jsou zač a jaké jsou jejich myšlenkové pochody, tak nelezu tam, kde se mi může něco stát. No, popravdě, nelezu tam, ani když v mašině nikoho nevidím.
Motorová zkouška je pro sraby, co neví, jak si počít s vysazeným motorem.
A když tak přemýšlím, tak které přístroje člověk v tom letadle potřebuje? Shodli jsme se, že otáčkoměr ne. Horizont, no snad vidím horizont, a když nevidím, tak si pustím slinu - to je známá věc i pod hladinou. Výškoměr? K čemu, nahoru nepoletíma dole mě najdou, ne? Vario? Proč, podle tlaku v uších musím přece poznat, jestli držím výšku nebo stoupám a nebo klesám. No rychlomítr? Tak ten už vůbec ne, když si nejsem jistý vystrčím z okýnka hubu a nebo ruku a podle tlaku proudícího vzduchu tu rychlost musím bezpečně odhadnout. Navíc, když jsem úplná guma, tak před pádovkou se letadlo začne třást. Kompas? I malí pionýři znají několik způsobů, jak bezpečně určit jednu ze světových stran - například lišejník. No a pokud si zbylé neodvodím, tak nemám v letadle co dělat, že. Palivoměr? Proč, když mi dojde, tak stejně mám letět tak, aby někde bezpečně dovedl letadlo na zem. A na zbytek přístrojů... No, pánové piloti, nalijme si čistého vína, kdo an to vlastně kouká.
Když to tak všechno sečtu a podtrhnu, tak mi vychází, že přístroje jen berou pilotovi pozornost, kterou by měl věnovat krásnému okolí a parádnímu výhledu. |
|