jo, a jeste mne napadlo v praci k tomu vzletu na sipu 72 stupnu, tedy pri zavrenem kridle:
- nevim jak u BN, ale u MF a UB (a predpokladam, ze u BN to bude to same, ze drakove systemy nebudou odlisne a zvlast i kvuli tomu, ze se pro BN pouzivala stejna sparka jako pro MF a ML, tedy UB, nyni oznacovana jen jako U) by to sebou neslo radu problemu, ktere by pilot musel "prehlednout" Nechci pilota soudit, pokud se tato historka skutecne stala, i kdyz tomu stale neverim, protoze:
- stabilizator (vyskovka) a vlastne cely system rizeni by byl automaticky prepnut na male vychylky, jen nemam tu sebou zadne knizky ani sesity a vychylky si nepamatuji, mozna by ani teoreticky vychylka nestacila k vyvolani potrebneho klopiveho momentu pri dane rychlosti alespon na zvednuti pridaku driv, nez by prdly gumy
- tabla by svitila a nesvitila tak jak maji a kontrolovala se minimalne 2x:
Urcite by svitila kontrolka "Vypusti krylo"
Nesvitila by kontrolka "ARZ vzlet-posadka"
Nesvitily by klapky a mozna i neco dalsiho, co jsem ale uz zapomnel
A hlavne by zurive blikal SORC, hlavni velka cervena havarijni kontrolka primo pred ocima, ktera bila do oci jak kladivo a jejiz rozsviceni za letu byl pruser, resp. jeho predzvest - pokud cokoli nesouhlasilo ci se pokazilo na systemech, zacal prvni blikat SORC a pak se podle ostatniho vyhodnocovalo, co se deje. Na CPV pri provadeni dulezitych ukonu stale blikal az do doby, nez se prestavilo kridlo, coz byl prvni ukon na CPV hned po zabrzdeni. Zhasinal sam pri uhlu 30 stupnu a to se zaroven rozsvitila i vzpominana kontrolka "ARZ vzlet - posadka". Dal by nesla provest kontrola klapek atd, takze suma sumarum by pilot musel opomenout cca 10 dulezitych ukonu na CPV (a museli by tam chybet dva technici, kteri masinu kontrolovali a i ukazovali polohu klapek pri kontrole) a na draze tesne pred vzletem, coz si nedokazu predstavit
Takze kdybych byl v programu Mythbusters cijaksetopise na Discovery, tak bych mytus vzletu MiG-23 na uhlu sipu kridla 72 vyvratil jako nemozny Dokonce metodika zakazoval i jen pokus o pristani na uhlu 45, pokud se neprestavilo kridlo do polohy 16, jedine reseni byla katapultaz a myslim, ze to trosku nahrava i nemoznosti provest vzlet na 72
A cedule Vysun kridlo je pozustatek jeste z dob, kdy triadvacky zacinaly a otevirani kridla bylo i pro stare hotovostni piloty s nekolika tisici hodin na jednadvackach neco noveho - jen takove pripomenuti, ze nesedi ve dvacetjedna, ale v nove masine a je treba provest i neco navic
Peace, brothers! |
|