Pro VFR letěný za IMC je jednoduché vysvětlení. Pilot letí, vidí sračky.. Řekne si, že to proletí.. Snad to nebude zasraný až kdoví kam... Vlítne do toho, začne bejt vynervovanej že nic nevidí, tak jde na zem... Začne se prolítat mezi složitým terénem a lesama... Když má štěstí tak to proletí. Když ne tak to zapíchne do jednoho z prvních lesů.
Viz. Z-143 nedávno tady na Vysočině a trase Příbram-Skuteč. Letěli 4 éra, 3 se otočili a sedli tušim ve Zbraslavicích. Jedno ale ne (Z-143 OK-LSI). Podle lidí z letiště se prohnal nad ránem ve 30metrech kolem letiště a letěl dál. Dohlednost ani ne 200m... Jak byl vystresovanej tak bych řekl, že vubec netušil kde je.Protože šel skoro kurzem na dráhu.. A to měl nespíš GPSku, protože to bylo prakticky nový éro. Doletěl až nad Sobiňov, kde se asi rozhodl to otočit a nejspíš po dotočení to očesal o vyšší stromy na kraji lesa a všichni víme jak to dále dopadlo.
Řekl bych že takovýhle věci se vždycky děly a dít budou. Ať už lítání v mlze, ať už podlítávání drátů se Čmelákama za do Slovairu a mnoho dalších kousků... |
|