Nebudu komentovat volání po potrestání pilota, ale nedá mi to něco nepřidat. Není to tak dlouho, co se mi zabil kamarád v ultralightu za IMC. Byl to člověk velmi zodpovědný, a v životě "by do toho nevletěl" a přesto vletěl a potrestán byl nejvyšším trestem.
Píšu to proto, aby bylo jasno, že se stává leccos a leckomu. Jakmile člověk s letadlem někam letí (ne jen dokolečka 50 km od letiště) tak se prostě může počasí změnit,a koneckonců je na to i úloha ve výcviku PPL. Samozřejmě, že se takovým věcem musí normální VFR pilot vyhýbat, ale síla okolností bývá různá. Třeba musíš bejt dneska doma a nemáš čas jet vlakem a další den se vracet bůhvíkam pro éro, nebo musíš éro vrátit, nebo ho není kam uklidit...Těch věcí může být mraky. A pak to tedy člověk riskne. Tím nikoho neomlovám jen jsem chtěl vyjádřit, že taková věc se může stát každýmu.
Koneckonců i na těch silnicích denně vidíme třeba předjíždění kdy si člověk říká, že "to bylo o fous" a co dotyčný získá? Pár vteřin a riskuje kvůli tomu mnoho životů. |
|