Docela určitě je tohle všechno pravda, jak jsem psal výše, bez uzardění nelze polemizovat.
Nicméně - jen uvádím, že z více pramenů (včetně instruktáže u 11.slp. v Žatci) jde informace, že katapultáž tímto sedadlem je možná i v nadzvukové rychlosti... Nemůžu k tomu dodat víc, nevím v jakém režimu a v jakém letadle (Su-25? MiG-31?) se s tím počítalo. Třeba zrovna tyhle sedačky mohly teoreticky zachránit pár raketoplánových astronautů, kdyby je měli... kdo ví... (i když tam už jsou ty rychlosti taky někde jinde). Rozhodně já už v životě nebdu mít šanci to vyzkoušet ani v ruském, ani v jém letadle...
Co by mne ale taky zajímalo je, co tam píšou v té reportáži, že říkal ten zkušební pilot - že děsná zima je v podzvukové rychlosti, ale pokud se rychlost zvýší na nadzvuk, je znát ohřev (snad třením? snad kompresí jako u cyklistické pumpičky...?) - a pak že ta zima přestane být nesnesitelná. Pochopil jsem z toho, že po zkušební katapultáži zrychlil, aby nezmrzl, než (bez fanáru) doletí domů...
Jsme někdo schopni posoudit, jestli to může být pravda - nebo je to suchojácká latina? |
|