Upresnim nejake nezrovnalosti a doplnim,ak mozem.
1. Na ruskych sparkach je katapultaz vzdy oboch pilotov za sebou.Fotografia je zrejme z testovania katapultaze pri maximalnej rychlosti.V skutocnosti let jedneho pilota v sparke bez prekrytu nepripada do uvahy.
2.Ta "tenisova raketa" sa vysuva zo sedacky myslim na vacsine ruskych typov nadzvukovych tryskacov /MiG,SU/ nad rychlost tusim 800 km/h na zlomok sekundy,kedy stabilizacny padak sedacky s pilotom zbrzdil rychlost na nizsiu,znesitelnejsiu a bezpecnejsiu rychlost pre otvorenie hlavneho padaku pilota.
U MiG-21F/PF/ s prekrytom kabiny otvarajucim sa dopredu chranil pilota pri vystreleni prave tento prekryt kabiny pri vysokej rychlosti vystrelenia tym,ze neodletel hned,ale zapadol do "kolajniciek" alebo uchytov na sedacke pilota a vytvaral mu akysi stit az do znizenia rychlosti a nasledne sa oddelil od sedacky a otvaral sa padak pilota.Bol to velmi pokrokovy system ale dost zalezalo na tom ,aby prekryt presne zapadol na uchyty a lietadlo nebolo v rotacii alebo sklze,inac mohlo dojst k zlyhaniu zachrany pilota,jeho neoddeleniu od sedacky a neotvoreniu padaku.
3.Ziadny pilot by sa nekatapultoval pri rychlosti nad 1 macha.Pokial by doslo k nejakemu incidentu,bolo dolezite pockat s katapultazou na co najnizsiu rychlost/maximalnu bezpecnu/ a potom previest katapultaz.Nevidim dovod katapultaze pri nadzvukovej rychlosti.Pri nejakej zrazke s niecim vo vzduchu alebo destrukcii lietadla pri vysokej rychlosti pilot pravdepodobne uz nie je schopny zachrany.
Este k tomu letu bez prekrytu kabiny.
Stali sa pripady, ze na MiG-21 MF odpadol po starte prekryt kabiny.Takze v tomto pripade je let nutne co najskor ukoncit,co najskor pristat.Dochadza k strate spojenia,pilot absolutne nerozumie pokynom/velky hluk/ a dochadza k omrznutiu pilota i v lete.Konkretny pilot letel rychlostou max. 500km/h jeden okruh a pristal a bol omrznuty.Takze nejake vyhliadkove lety bez prekrytu kabiny su totalnou hovadinou.Dalsi pripad bol,ze pri odpadnuti kabiny tiez na 21 na navigacnom lete chcel pilot doletiet na cielove letisko a zahynul,pretoze omrzol,nekatapultoval sa a neskor to zapichol do zeme. |
|